خانه / اخبار روز / جهان اسلام برای برند کردن قدس متحد شود

جهان اسلام برای برند کردن قدس متحد شود

امیرعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنرانی زنده تلویزیونی امروز مقام معظم رهبری به مناسبت روز جهانی قدس، اظهار کرد: ایشان در چندین بند فرمایشات جالبی داشتند.

وی ادامه داد: از سال ۱۹۴۸ و حتی قبل از آن و تا اکنون و توسط دولت بی ملت اسرائیل صدها هزار نفر به شهادت رسیدند اما کسی به آن‌ها توجه ندارد این در حالی است که امروز در دنیا یک‌به‌یک تعداد قربانیان کرونا را می‌شمارد اما کسی نپرسیده و نخواهد پرسید که قاتل و مسئول صدها هزار شهید، اسیر و مفقود در کشورهایی که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کردند کیست.

امیری با اشاره به اینکه امروز مقام معظم رهبری چشم جهانیان را بر یک وضعیت جدیدی باز کردند، عنوان کرد: ایشان فرمودند که ای دنیا شما آمار یک‌به‌یک قربانیان کرونا را می‌شمارید اما این‌همه شهید، اسیر و مفقود در این کشورها که آمریکا و اروپا عالمان اصلی آن هستند را نمی‌بینید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: چرا کسی میلیون‌ها کودک، زن و مردم مظلوم در جهان اسلام را شمارش نکرده چرا میلیون‌ها فلسطینی باید بیش از ۷۰ سال از خانه و کاشانه خود دور بوده و در تبعید به سر ببرند و چرا قدس شریف قبله اول مسلمانان باید مورد اهانت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با این جمله پنجره جدیدی را بر روی جهانیان باز کردند که چرا قربانیان کرونا را شمارش می‌کنید اما کسی این شهدا را شمارش نمی‌کند.

امیری با اشاره به اینکه رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سازمان به‌اصطلاح ملل به وظیفه خودش عمل نمی‌کند، تأکید کرد: این سازمان و نهادهای به‌اصطلاح حقوق بشر به نام حقوق بشر تشکیل  شده‌اند اما درواقع برای دفاع از حقوق غربی‌ها و آمریکایی‌ها تشکیل شده چون آمریکا و مخصوصاً لاوی صهیونیسم بشر را حساب نمی‌کنند و معتقد هستند قوم یهود نژاد برتر است و بقیه تنها حق زندگی را دارند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: فوری‌ترین وظیفه مبارزه با خیانت کمرنگ کردن مسئله فلسطین است، عنوان کرد: امروز خیلی‌ها مانند آمریکا، اروپا، صهیونیسم جهانی و کشورهای عربی همسو با آنها در تلاش هستند که نام فلسطین را کمرنگ کنند به‌طوری‌که نامی از آن نباشد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌ها و خوبی‌های روز قدس این است که نام فلسطین از اذهان پاک نشده و جلوی چشم است و مردم می‌دانند دنیای اسلام یک روز باید برای برند، ترند و بلند کردن نام فلسطین متحد شوند.

امیری ادامه داد: روز قدس با ابتکار امام خمینی (ره) همچون حلقه وصلی برای هم‌صدایی مسلمان درباره قدس شریف و فلسطین مظلوم تعیین شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: برای اولین بار است که مقام معظم رهبری لفظ هم‌صدایی برای روز قدس بکار می‌برد.

امیری با اشاره به اینکه مجرم اصلی فاجعه فلسطین دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آن‌هاست، تصریح کرد: انگلیسی‌ها از سال‌های پیش‌زمینه را آماده کردند تا با همکاری زرسالاران یهودی بدعتی به نام صهیونیسم را مهیای نقش‌آفرینی کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه فلسطین مال جهان اسلام است و فقط به جامعه عرب تعلق ندارد، عنوان کرد: باید با ویروس دیرپای رژیم صهیونیست مبارزه کرد.

وی با اشاره به اینکه فلسطین باید با انجام همه‌پرسی از ادیان و اقوام اداره شود، بیان کرد: امروز غرب دم از دموکراسی می‌زند چطور است که در فلسطین رأی‌گیری نمی‌شود و اقلیت صهیونیسم بر سرنوشت مردم بومی منطقه یهودی‌ها، مسیحی‌ها و مسلمانان حکومت می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید