خانه / اخبار روز / جوکار: کرونا تمام شدنی نیست مگر که پروتکل های بهداشتی را جدی بگیریم

جوکار: کرونا تمام شدنی نیست مگر که پروتکل های بهداشتی را جدی بگیریم

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم و مسئولان، بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط گسترش ویروس کرونا امری اجتناب ناپذیر است‌ و در اصل استفاده از ماسک جز حقوق اجتماعی افراد محسوب می شود. افرادی که به پروتکل های بهداشتی بی نفاوت هستند سلامت خود و جامعه را به خطر می اندازند.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که یک فرد از ماسک استفاده نمی کند نه تنها سلامت خود بلکه سلامت سایر افراد را نیز به خطر می‌اندازند. ممکن است یک فرد ناقل ویروس بوده و با رفت و آمد و تعامل بدون ماسک دیگران را نیز مبتلا کند.

نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم تصریح کرد: برای غلبه بر این ویروس همه باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیریم. رهبر معظم انقلاب نیز صراحتا بر این موضوع تاکید داشتند و ایشان از ابتدا به دستور العمل‌های ستاد مقابله با کرونا توجه می کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: این بیماری تمام شدنی نیست مگر اینکه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیریم. حاکمیت از ابتدا سعی نکرد با برخورد سلبی افراد را ملزم به استفاده از ماسک کند و ما توانستیم با رعایت پروتکل‌ها از پیک اول عبور کنیم‌ اما امروز عده‌ای بر این باورند که شرایط عادی شده و از ماسک استفاده نمی‌کنند که این امر قابل قبول نبوده و مشکل ساز می شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تامین ماسک کافی و ارزان قیمت از سوی دولت، بیان کرد: دولت باید بکوشد که ماسک با قیمت پایین تولید و در مراکز تجمعی نظیر فروشگاه به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد. هر فرد با زدن ماسک می‌تواند گامی در مقابله با این ویروس بردارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید