خانه / دسته‌بندی نشده / حضور 15 شرکت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری با 7 محصول جدید

حضور 15 شرکت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری با 7 محصول جدید



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مدیر کل دفتر مرکزی ارتباط با دانشگاه ها و صنعت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران روز چهارشنبه در مورد حضور این سازمان در هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار توضیح داد و گفت: امسال 15 شرکت از مرکز رشد محصولات خود را به نمایشگاه آورده اند که از این میزان 7 محصول جدید است و رونمایی می شود.
انور شلماشی ادامه داد: همچنین به شرکت هایی که گواهی نامه توانمندی داده ایم و از بخش اختراعات و برگزیدگان جشنواره خوارزمی را نیز دعوت کرده ایم. در مجموع به فعالیت های حمایتی بها داده ایم.
وی تاکید کرد: طرح راکتور خورشیدی همین امروز توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.
مدیر کل دفتر مرکزی ارتباط با دانشگاه ها و صنعت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در مورد مهم ترین مشکل محسوس نشدن تحقیقات را در زندگی مردم گفت: فرهنگ استفاده از پژوهش دانشگاهی در صنعت جانیفتاده است و این دو نهاد به یکدیگر اعتماد ندارند.
انور شلماشی ادامه داد: ولی نتایج تحقیقات برای همه مفید است و در بسیاری موارد تجاری سازی می شود.
وی همچنین مهم ترین مشکل شرکت های دانش بنیان را قیمت تمام شده محصولات دانست و افزود: مشتری پسند نبودن محصول نیز از دیگر مشکلات این شرکت هاست ولی در مجموع مهم ترین مساله این‌است که اعتماد به دانشگاه وجود ندارد.
هفته پژوهش از 21 تا 27 آذر با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال همراه با برپایی هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار ( 22 تا 26) آذر برگزار می شود.
روزهای این هفته با عناوین روز پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش فناوری ایده و خلاقیت، پژوهش، فناوری اقتصاد مقاومتی، پژوهش، فناوری و سرمایه ملی، پژوهش فناوری، مهارت و کارآفرینی و پژوهش فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده اند.
جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر روز 27 آذر با حضور رییس جمهوری از دیگر برنامه های این هفته است.
علمی**9157**1440
خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار:گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید