خانه / دسته‌بندی نشده / حفاظت از محیط زیست با مشارکت مردم و مسوولان قابل تحقق است

حفاظت از محیط زیست با مشارکت مردم و مسوولان قابل تحقق است



احمدعلی موهبتی یکشنبه در افتتاح دوره آموزشی ضابطین دادگستری کارکنان حفاظت محیط زیست جنوب خراسان رضوی ضمن تقدیر از تلاش ها در حراست از محیط زیست اظهار کرد: دخالت بیش از اندازه در محیط زیست عواقب ناگواری را به بار آورده است و حفاظت از محیط زیست محقق نمی‌شود مگر با مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی و مسئولان، چراکه هر اتفاقی که در محیط زیست رخ دهد بر روی همه اجزای آن تأثیر می‌گذارد.
مقام عالی دولت در شهرستان تصریح کرد: بر همگان واجب است از آلوده کردن و تخریب محیط زیست پرهیز کنند و آن را پاک و سالم به نسل آینده تحویل دهند و موثرترین راه‌کار در حوزه حفاظت از محیط زیست، مشارکت مردم است.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر حساسیت مردم به محیط زیست افزایش یافته به‌طوری‌که امروزه، مردم دولت را برای حفظ محیط زیست ترغیب می‌کنند.
موهبتی همچنین گفت: برگزاری کارگاه‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادهای عمومی می‌تواند ضمن افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، افزایش مشارکت مردم در این حوزه را به‌دنبال داشته باشد.
وی تاکید کرد: سمن‌ها وظایف بسیار مهمی بر دوش دارند به‌گونه‌ای که نمی‌توان نقش آن‌ها را در جامعه نادیده گرفت چراکه این سازمان‌های مردم نهاد در تشویق مردم و جلب مشارکت مردم نقش به‌سزایی دارند و می‌توانند عامل افزایش دهنده آگاهی در جامعه باشند تا مردم خود در حفظ و نجات محیط زیست ایفای نقش کنند.
فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: باید به سازمان‌های مردم نهاد در امر محیط زیست بیشتر توجه و تکیه و از فعالیت‌های آن‌ها حمایت کرد.
1744 انتشار: علی اصغرافتاده



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید