خانه / دسته‌بندی نشده / حمایت خودروسازان از کسب و کارهای نو، اقتصاد کشور را رونق می بخشد

حمایت خودروسازان از کسب و کارهای نو، اقتصاد کشور را رونق می بخشد



به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، با تأکید بر ورود عنصر نوآوری و پویایی به عنوان لازمه حرکت چرخ صنایع کشور گفت: خودروسازها باید با اتصال به کسب و کارهای نوآور، انعطاف‌پذیری و پویایی را در خود ایجاد کنند و مدل های تازه برای ارائه خدمات بهتر و کسب و کار خود تعریف کنند.
وی با اشاره به نمونه‌های موفق تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان استارتاپ‌ها و صنایع گفت: اکنون کسب و کارهای حوزه حمل و نقل درون‌شهری، حمل بار، حمل و نقل بین شهری بسترهای خوبی هستند که با حمایت و سرمایه‌گذاری صنایع از جمله خودروسازی، ارائه خدمات بهتر و سود بیشتری را برای جامعه به همراه داشته باشند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: بسیاری از صنایع کشور با جذب و بهره‌مندی از کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی که رشد قابل توجهی را تجربه می‌کنند می‌توانند جایگاه خود را در زیست‌بوم جدید اقتصاد پیدا کنند. استارتاپ‌های جدید سبک، پویا و نوآور هستند و بر همین اساس می‌توانند ساختار صنایع و کسب و کارهای پیشین را متحول کنند.
وی در ادامه ضرورت تغییر رویکرد اقتصادی پیشین و روی‌آوردن به یک اقتصاد خلاق و دانش محور را مورد تاکید قرار داد و گفت: پذیرش اشتباهات رویکرد پیشین اقتصاد و روی آوردن صنایع به مدل‌های جدید، نقطه عطف بزرگی در اقتصاد به شمار می رود که معاونت علمی و فناوری نیز بنای حرکت خود را بر حمایت جدی از این اصلاح رویکرد قرار داده است.
ستاری با بیان این‌ که شکل‌گیری کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌های خلاق جهشی است که بر مبنای همین تغییر رویکرد و به دست جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی محقق شده است، اظهار کرد: در دانشگاه‌های کشور نیز این رویکرد در حال تحقق است، به طوری‌ که رشد کسب و کارهای نوپا اطراف دانشگاه صنعتی شریف و دیگر دانشگاه‌های کشور به دست دانشجویان و اساتید دانشگاه، نشان می‌دهد فرهنگ این کسب و کارها از دل دانشگاه‌ها تمامی بخش‌های جامعه را در بر می‌گیرد.
علمی ** 1836 **
تنظیم: یوسف درویشی* انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید