خانه / دسته‌بندی نشده / خروج 72 دیگ خط پنج شرکت ایرالکو از ابتدای بهمن سال جاری

خروج 72 دیگ خط پنج شرکت ایرالکو از ابتدای بهمن سال جاری



سید علی آقازاده روز چهارشنبه در دومین نشست کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک افزود: نیمی از خط پنج شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) امسال در راستای مطالبات به حق مردم برای کاهش آلودگی هوای این شهرستان از مدار تولید خارج می شود.
وی خروج کارگاه آند سازی شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) از کلانشهر اراک را از دیگر مطالبات مردم و سازمان های مردم نهاد این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: خروج این کارگاه از این کلانشهر نیازمند 100 میلیون یورو اعتبار و تجهیزات است که تاکنون 25 میلیون یورو از تجهیزات مورد نیاز، این شرکت مستقر شده است.
استاندار مرکزی بیان کرد: امید است با انجام این اقدامات سال آینده عملیات ساخت کارگاه آند سازی شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) سرعت بیشتری گیرد.
آقازاده از آغاز توزیع بنزین یورو چهار در شهرستان اراک خبر داد و گفت: توزیع بنزین یورو چهار به دلیل شاخص زیست محیطی، نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای این شهرستان دارد.
وی افزود: استفاده از سوخت پاک در نیروگاه شازند و اقدامات زیست محیطی در شهرستان اراک موجب شده است تا تعداد روزهای ناسالم از 87 روز در سال گذشته به 51 روز در سال جاری کاهش یابد.
استاندار مرکزی بیان کرد: برای توزیع عادلانه اعتبارات آلایندگی، باید کارگروهی در استان تشکیل و سهم آلایندگی هر شهرستان به آن اختصاص یابد.
شهردار کلانشهر اراک در این نشست گفت: شهرداری این کلانشهر تسریع در عملیات اجرایی پل های روگذر برای روان سازی ترافیک در سطح شهر را آغاز کرده و جایگزینی یک هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به جای موتورسیکلت بنزینی و توزیع یک هزار دوچرخه در بین مردم را در دستور کار قرار داده است.
داود تاجران افزود: همچنین عملیات کاشت 300 هکتار جنگل کاری برای کاهش آلودگی کلانشهر اراک انجام شده و کاشت 700 هکتار جنگل در این کلانشهر از برنامه های آتی شهرداری است.
وی ادامه داد: 35 دستگاه خودرو فرسوده و اتوبوس ها با عمر بالای 10 سال برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک از چرخه ناوگان حمل و نقل درون شهری خارج می شود.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: وضعیت هوای کلانشهر اراک از ابتدای سال جاری تا کنون، 9 روز پاک، 231 روز سالم، 52 روز ناسالم برای گروه های حساس و چهار روز ناسالم برای همه گروه ها بوده است.
رضا میرزایی افزود: بیشترین روزهای ناسالم کلانشهر اراک با هشت روز ناسالم در ماه های تیر و شهریور و کمترین روزهای ناسالم در ماه های خرداد و مرداد بوده است.
وی ادامه داد: تعداد روزهای ناسالم تا پایان آذرماه سال گذشته 87 روز بوده است که این رقم با 41 درصد کاهش در سال جاری به 51 روز رسیده است.
معاونت بهره برداری واحد تولیدی آلومینیوم ایران(ایرالکو) نیز گفت: 80 درصد خطوط تولید این شرکت از سال 84 تا کنون جمع آوری و نوسازی شده است.
عبدالرضا سیف افزود: 72 دیگ خط پنج شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) نیز ابتدای بهمن امسال از مدار تولید خارج و نیمه دوم خط چهار برای ثبات تولید، جایگزین آن می شود.
وی ادامه داد: 72 دیگ باقیمانده خط پنج نیز اواسط خرداد تا ابتدای تیرماه سال آینده از مدار تولید خارج و پیش بینی می شود شهریور ماه سال آینده، بهره برداری از خطوط جدید، آغاز شود.
معاونت بهره برداری واحد تولیدی آلومینیوم ایران (ایرالکو) با یادآوری پیشرفت 35 درصدی کارگاه جدید آندسازی گفت: 2 سوم آند مورد نیاز خطوط جدید این شرکت از خارج کشور وارد می شود که اتمام این کارگاه، نقش مهمی در کاهش واردات به همراه دارد.
سیف افزود: مقرر شده تجهیزات مورد نیاز کارگاه آند سازی خیرآباد به صورت تهاتر با شمش آلومینیوم از خارج کشور تامین شود.
ایرالکو، به عنوان بزرگترین تولید کننده شمش های آلومینیوم کشور از سال 51 فعالیت خود را در اراک آغاز کرده و حدود سه هزار نفر در آن شاغل هستند.
دولت در سال ۱۳۸۶ به منظور افزایش شاخص های زیست محیطی، مصوبه ‌ای با نام طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک را تصویب کرد.
1955/3075/ خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید