خانه / دسته‌بندی نشده / خطر برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی با شارژرهای قلابی آیفون

خطر برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی با شارژرهای قلابی آیفون



به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از تلگراف، بر اساس آزمایشات بنیاد خیریه Electrical Safety First، 98 درصد از شارژرهای مورد آزمایش می‌توانند منجر به بروز آتش‌سوزی یا برق گرفتگی شوند. در واقع از بین 50 برند مورد آزمایش تنها یکی از آن‌ها تمام آزمون‌ها را با موفقیت سپری کرد و یک سوم آن‌ها در تمام آزمون‌ها مردود شدند.
سازمان امنیت محصولات مصرفی آمریکا موسوم به Underwriters Laboratory نیز سال گذشته 400 نمونه از شارژرهای تقلبی محصولات اپل را مورد آزمایش قرار داد و 99 درصد از این محصولات در آزمایشات این سازمان مردود شدند. همچنین این سازمان 14 نمونه از محصولات قلابی اروپایی را نیز مورد آزمایش قرارداد و تمام این محصولات در تمام آزمایشات انجام گرفته، مردود اعلام شدند.
بر اساس این تحقیقات شارژرهایی که از فروشگاه‌های متفرقه یا حراج‌های اینترنتی خریداری می‌شوند، به احتمال زیاد قلابی هستند و کاربران را با خطر جدی برق گرفتگی روبه‌رو می‌کنند.
شرکت اپل آخرین گوشی‌های هوشمند خود شامل iPhone X و iPhone 8 را با قابلیت شارژ بی‌سیم عرضه کرده است، اما تا کنون شارژر بی‌سیم اختصاصی این گوشی‌ها را تولید و ارائه نکرده است. با وجود این بسیاری از شرکت‌های متفرقه اقدام به تولید و عرضه این نوع شارژرها کرده‌اند.
علمی (6)**9259
مترجم: سپیده کاشانی*انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید