خانه / دسته‌بندی نشده / خودرویی که ذهن راننده را می خواند

خودرویی که ذهن راننده را می خواند



به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی بیگ تینک، این سیستم نویدبخش نیسان که برای رانندگی بهتر و کارآمدتر طراحی شده است، با رمزگشایی از آنچه راننده به آن می اندیشد، چرخش ها و واکنش های لازم خودرو را نسبت به شرایط جاده پیش بینی می کند.
برای استفاده از این سیستم پیشرفته نیسان که ‘ارتباط مغز با خودرو’ (B2V) نامیده می شود، راننده باید سرپوشی را بر سر بگذارد که فعالیت مغز را می خواند و همزمان دستورالعمل های لازم را به سیستم های هدایت، شتاب و ترمز خودرو، منتقل می کند.
لوسیان گورگه، محققی که هدایت این پروژه را برای نیسان بر عهده دارد، توضیح داد: راننده نیز کنترل خودرو، چرخش چرخ ها و گاز دادن خودرو را در دست دارد، اما خودرو با استفاده از خوانش های فعالیت مغز راننده در ترکیب با هوش مصنوعی، این حرکات را پیش بینی کرده و 0.2 تا 0.5 ثانیه زودتر واکنش نشان می دهد.
این محقق با بیان این که سیستم یاد شده باعث بهبود تجربه رانندگی می شود، خاطر نشان کرد که تکمیل این فناوری هنوز به پنج تا 10 سال دیگر زمان نیاز دارد.
نمایشگاه CES از ۱۹ الی ۲۲ دی ۱۳۹۶ در آمریکا برگزار می شود و در آن، مبتکران و پیشتازان تکنولوژی جهان آخرین فناوری ها و دستاوردهای خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
ttps://telegram



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید