خانه / دسته‌بندی نشده / دانشگاه ارومیه دانشجوی ستاره دار ندارد

دانشگاه ارومیه دانشجوی ستاره دار ندارد



عبدالناصر نظریانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه پس از سال 1392 شمسی و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هیچ دانشجویی تحت عنوان ستاره دار از سوی کمیته انضباطی معرفی نشده است، افزود: اگر دانشجویی از دوره قبل نیز عنوان ستاره دار داشته و از تحصیل منع شده است، می تواند به دانشگاه ارومیه مراجعه کرده و مشکل خود را پیگیری کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا دانشجویانی از دوره های گذشته که عنوان ستاره دار داشته اند برای رفع مشکل خود در دولت تدبیر و امید به دانشگاه ارومیه مراجعه کرده اند یا نه، اذعان کرد: در این رابطه حضور ذهن ندارم و سابقه دانشگاه ارومیه در این رابطه را نیز بررسی نکرده ایم اما باید اعلام کنم که مراجعه ای تحت عنوان دانشجوی ستاره دار به ما نشده است.
وی در رابطه با باب شدن عنوان هایی چون دانشجوی ستاره دار در دوره های خاص، اظهار کرد: در هر مجموعه ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که مضرر جامعه است و بخشی نیز مسئولیت رسیدگی به این موضوعات را بر عهده دارد؛ در دانشگاه ارومیه نیز کمیته انضباطی مسئول رسیدگی به این تخلفات محسوب می شود و عادلانه بودن قضاوت ها در این کمیته بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: نباید اختلاف سلیقه های سیاسی باعث شود تا حق عده ای ضایع شود و در هر صورت طرفدار قضاوت عادلانه هستیم.
قائم مقام دانشگاه ارومیه با بیان اینکه تشکل های دانشجویی منتقد دولت در این دانشگاه آزادانه فعالیت می کنند، گفت: متاسفانه نماینده برخی از این تشکل ها اقدام به حاشیه سازی کرده و مظلوم نمایی می کنند که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.
وی در رابطه با عمکلرد تشکل های دانشجویی، گفت: متاسفانه پس از انتخابات، تشکل های دانشجویی عملکرد مناسبی ندارند.
نظریانی در رابطه با علل ضعف در عملکرد تشکل های دانشجویی، اظهار کرد: متاسفانه برخورد قهری با تشکل های دانشجویی و پرونده سازی در برخی از دوره ها به ایجاد نوعی بی اعتمادی منجر شده است و امروز کسی تمایلی به فعالیت در این تشکل ها ندارد.
وی افزود: هرچند ممیزی قبل از انتشار در نشریه های دانشجویی وجود ندارد ولی پس از نشر نیز دردسرهایی برای دانشجویان کم تجربه ایجاد می شود که سبب تجربه تلخ برای سایران می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 15 هزار و 196 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند.
3214/3072
**خبرنگار: شاهین سپهراد **انتشار دهنده: علیرضا فولادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید