خانه / دسته‌بندی نشده / دانشگاه رازی و پالایشگاه نفت کرمانشاه تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

دانشگاه رازی و پالایشگاه نفت کرمانشاه تفاهم نامه همکاری امضاء کردند



به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در این نشست که در سرسرای اجتماعات شرکت پالایش نفت کرمانشاه برگزار شد، اقتصاد بیمار کشور را ناشی از دوری صنعت و دانشگاه دانست و گفت: برای پیشرفت کشور راهی جز پیوند علم با صنعت نیست و توسعه بدون نگاه علمی داشتن به پدیده ها، اجتناب ناپذیر است.
محمد ابراهیم اعلمی آل آقا خواستار توجه جدی دولت و بخش خصوصی به شرکت های دانش بنیان برای توسعه کشور شد و افزود: سالها است که از رابطه نزدیک صنعت و دانشگاه حرف می زنیم ولی درعمل ضعیف عمل شده است و امیدواریم این وضعیت تغییر کند.
شرکت دانش بنیان؛ شرکت های هستند که بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی به منظور افزایش علم و ثروت دست به اختراع، نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق می زنند.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه پالایشگاه نفت کرمانشاه را نماد صنعت کرمانشاهیان که از سال های دور با آن خاطره دارند دانست و اظهار امیداوری کرد با واگذاری این پالایشگاه به بخش خصوصی و در ارتباط نزدیک با مراکز علمی شاهد انجام پروژه های نوآورانه و خلاقانه که مایه توسعه استان شود، باشیم.

** بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی نتیجه دوری صنعت و دانشگاه است
رئیس هیات مدیره شرکت پالایش نفت کرمانشاه نیز در این نشست یکی از شاخصه های توسعه را رابطه نزدیک صبنعت و دانشگاه دانست و گفت: دانش آموختگان بیکار جامعه نتیجه دوری صنعت و دانشگاه است.
سهراب براندیشه با بیان اینکه دانشگاه رازی باید در صنایع نفتی استان پایگاه عملیاتی داشته باشد، افزود: پیوند مباحث تئوری و علمی نخبگان دانشگاهی به علم روز، تجهیزات و آزمایشگاه های گران قیمت و مجهز در کنار واحد های عملیاتی و صنعتی، منجر به خلاقیت، نوآوری و صنعت جدید برای پیشرفت می شود.
وی با اشاره به واگذاری 60 درصدی پالایشگاه نفت کرمانشاه به بخش خصوصی گفت: شرکت نفت تابع محض قانون است.
براندیشه، اولویت مهم شرکت نفت را همکاری روز افزون با شرکت های دانش بنیان و دانشگاهیان در راستای ارتقاء بهره وری، تنوع تولید و افزایش ظرفیت تولید دانست.
پالایشگاه نفت کرمانشاه در سال 1301 در نفت شهر قصرشیرین با تولید 2 هزار بشکه نفت سبک در روز شروع به کار کرد و در سال 1313 با تولید پنج هزار بشکه نفت به شهر کرمانشاه انتقال یافت.
پالایشگاه نفت کرمانشاه در سال 95 با ظرفیت حدود 25 هزار بشکه نفت در روز و تولید پنج فرآورده اصلی نفتی در یک مزایده60 درصد سهامش به مبلغ 2هزار و 800میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد.

** واگذاری پالایشگاه یک نقطه عطف بود
مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه نیز در این نشست واگذاری پالایشگاه را نقطه عطفی در تاریخ آن دانست و گفت: در سال های اخیر پالایشگاه کرمانشاه وضعیت خوبی نداشت.
ابراهیم باقری هدف از واگذاری پالایشگاه را ایجاد تنوع و خلاقیت در تولید محصولات نفتی، ایجاد صنعت جدید مرتبط با فرآوری های نفتی و افزایش حاشیه سود بیشتر دانست.
وی تغییر مدیریتی و مالی پالایشگاه نفت کرمانشاه از سیستم دولتی به بخش خصوصی را عامل رونق این صنعت در استان دانست و گفت: همکاری دانشگاه ها با شرکت نفت هر 2نهاد را منتفع خواهد کرد.
دانشگاه رازی اکنون با 9 دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و با بهره گیری از دانش و تخصص 10استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46 مربی و در مجموع 355 عضو هیات علمی در 39 گروه آموزشی و حدود 12 هزار دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از قطب های علمی و آموزشی غرب کشور است.
3209/3033 خبرنگار عباداله آذرگون** انتشاردهنده: فرزاد نویدی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید