خانه / دسته‌بندی نشده / دانش آموزان شیرازی با علم فیزیک بیشتر آشنا می شوند

دانش آموزان شیرازی با علم فیزیک بیشتر آشنا می شوند



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز، دبیر اجرایی همایش ‘روز فیزیک’ با بیان این مطلب افزود: بخش فیزیک و رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز، این همایش را مطابق با برنامه چند سال اخیر به صورت هماهنگ با سایر دانشگاه های کشور و با همکاری انجمن فیزیک ایران برگزار می کنند.
زینب رضایی افزود: در این رخداد ملی، دانش آموزان و عموم علاقه مندان به رشته فیزیک با آزمایشگاه‌های پژوهشی و آموزشی بخش فیزیک و رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز از نزدیک آشنا می شوند.
عضو هیات علمی بخش فیزیک دانشگاه شیراز ادامه داد: نمایش فیلم، سخنرانی علمی، مسابقه و طرح پرسش، میزگرد و نشست پرسش و پاسخ و ارائه مهم‌ترین اخبار فیزیکی جهان در یک سال گذشته از دیگر برنامه هایی است که برای این همایش تدارک دیده شده است.
به گفته رضایی، علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی برای شرکت در این همایش به نشانی http://obs.shirazu.ac.ir/fa مراجعه کنند.
بخش فیزیک دانشگاه شیراز با پیشینه ای بیش از 55 سال از با سابقه ترین بخش های فیزیک کشور به شمار می آید.
در این بخش دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش های مختلف اپتیک و لیزر، اخترفیزیک و کیهان شناسی، حالت جامد و ماده چگال، ذرات بنیادی و هسته ای به تحصیل اشتغال دارند.
سالانه بسیاری از نتایج علمی حاصل از پژوهش استادان و دانشجویان این بخش در مجله ها و نشریه های معتبر علمی منتشر می شود.
رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز نیز با قدمتی بیش از 40 سال در زمره مهمترین مراکز رصدی کشور است و شبکه‌ ارتباطی خوبی با سایر رصدخانه‌های داخلی و خارجی دارد.
مقاله های علمی بسیاری از پژوهشگران این مرکز نیز در مجله های بین المللی منتشر می شود، همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی از امکانات رصدخانه دانشگاه شیراز برای انجام پژوهش‌های خود در زمینه اخترفیزیک و کیهان‌شناسی استفاده می‌کنند و دانش آموختگان آن به طور معمول به موسسه های علمی و دانشگاه‌های کشور پیوسته‌اند.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی برخی از دانشگاه های بزرگ ایران نیز از امکانات رصدخانه دانشگاه شیراز برای پروژه‌های تحقیقاتی خود بهره می گیرند و این رصد خانه در زمینه برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های سالیانه نیز فعال است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید