خانه / دسته‌بندی نشده / درخواست استاندار فارس از پژوهشگران برای ارائه نقشه راه برون رفت از مشکلات

درخواست استاندار فارس از پژوهشگران برای ارائه نقشه راه برون رفت از مشکلات



به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان در شیراز افزود: اگر مبانی علمی و تحقیق و پژوهش جایگاه مناسب و اثرگذاری در جامعه نداشته باشد و نتواند راه حل مشکلات را بیابد چرایی این بی اثر بودن نیز باید مورد مطالعه و تحقیق قرار گیرد.
وی ادامه داد: مسیر پیشرفت و توسعه کشورها از تحقیق و پژوهش می گذرد و به همین دلیل تحقیق و پژوهش باید به عنوان راهکاری جامع نقشه راه در انجام همه امور باشد.
استاندار فارس بیان کرد: بحث مهم تحقیق و پژوهش نباید به یک هفته و روز خاص تحت عنوان هفته یا روز پژوهش محدود شود بلکه این موضوع باید به عنوان یک نیاز و ضرورت اصلی کشور همواره مد نظر باشد.
تبادار افزود: باید نگاهی جامع و متمرکز نسبت به پژوهش و تحقیق بر جامعه حاکم باشد چرا که در آموزه های دینی هم درجه برجسته ای برای عالمان و دانایان وجود دارد و رفیع ترین جایگاه به اندیشمندان و متفکران اختصاص یافته است.
او گفت: باید با استفاده از ظرفیت تحقیق و پژوهش، برای برون رفت استان از برخی بحران های موجود از جمله بحران کم آبی و خشکسالی و آسیب های اجتماعی راهکار ارائه شود.
وی، از مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواست که نگاه ویژه ای به تحقیق و پژوهش داشته باشند و توجه به این موضوع را همواره در دستور کار داشته باشند.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به برخی مشکلات و موانع پیش روی صنعت استان بیان کرد: از سال های دور شاهد رکود و خسران در سرمایه گذاری در حوزه صنعت فارس بوده ایم که تنها راه برون رفت از این شرایط افزایش ارتباط بین دانش و صنعت است.
تبادار افزود: قطعا پیوند صنعت با بخش خصوصی و تلفیق سرمایه با دانش و تکنولوژی روز می تواند با ایجاد هم افزایی به سرمایه های بزرگ منتهی شود.
وی، با اشاره به فراهم شدن زمینه شکوفایی خلاقیت جوانان توسط مراکزی مانند پارک علم و فناوری ادامه داد: اما به رغم وجود این ظرفیت ها هنوز مشکلاتی مانند نداشتن بازار فروش محصولات، کمبود سرمایه و عدم توانایی انبوه سازی و تجاری سازی محصولات بر سر راه شرکت های دانش بنیان است که لازم است برای بهره گیری مطلوب تر از این خلاقیت ها و توانایی ها در پهنه دانش تدبیری اندیشیده شود.
در این آیین از 45 نفر از پژوهشگران و شخصیت های علمی برتر استان تجلیل به عمل آمد.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید