خانه / اخبار روز / دو سه سال لیگ را تعطیل کنید تا نقش دلالان را ببینید

دو سه سال لیگ را تعطیل کنید تا نقش دلالان را ببینید

خسرو ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که در فوتبال ایران به جای این‌که فرهنگ سازی کنند، تخریب فرهنگی انجام می‌دهند، اظهار کرد: باید لیگ را دو سه سال تعطیل کنیم و آن موقع است که می‌بینیم بعضی از بازیکنان با تعطیلی لیگ دست شان جایی بند نیست و متوجه نقش دلالان در فوتبال می‌شویم. فوتبال ما آغشته به سیاست است و هر فردی می‌آید به جایی وصل می‌شود و سمتی می‌گیرد.

او ادامه داد: در فدراسیون فوتبال باید یک شخص مقتدر بیاید و ارکان دولتی و غیردولتی و رسانه به اوکمک کنند. سیاست باید حامی فوتبال باشد نه این که حضور داشته باشند. متاسفانه سیاسی‌ها به فوتبال آمدند و فوتبال ما را به جاهای درستی نبردند. در دوره‌ای که مدیرعامل بودم، آقای کفاشیان رئیس فدراسیون بود و قانون مصوب آن دوره، درباره سقف قرارداد بود و طبق آن عدم رعایت این سقف، عمل خلاف محسوب می‌شد. با این حال همیشه قراردادهای زیرمیزی در کنار قراردادهای دیگر وجود داشت. من این را قبول نداشتم و نخواستم غیرقانونی عمل کنم.

مدیرعامل سابق ذوب آهن اصفهان درخصوص ارقام میلیاردی و درآمد بالای فوتبالی‌ها گفت: باتوجه به وضعیت اقتصادی کشورمان، نباید پول‌های درشت خرج می‌شد. متاسفانه این مسائل در فوتبال ما وجود دارد و فوتبال‌مان رشد نمی‌کند و از نظر مالی فقط هزینه‌ها بالا می‌روند. باید در لیگ‌مان را قفل بزنیم تا فوتبال‌مان از لحاظ فکری رشد کند. حتی در بین هواداران‌مان آگاهی کافی حاکم نیست و ما حتی فرهنگ هواداری‌مان را هم خراب کردیم. در کدام تیم می‌بینید که یک شخص مالک تیم است و هزینه می کند و هیچ انتظاری از دولت ندارد. اصلا میلیارد یعنی چه وقتی این همه مشکلات داریم.

او ادامه داد: بازیکنانی هستند که در کشورهایی مثل امارات شاید پولی نگیرند اما در کشور خودمان یک یا دو میلیارد پول می‌گیرند. متاسفانه بعضی از افراد سیاسی هم از این‌ها حمایت می‌کنند. ما باید به همگانی شدن ورزش و آگاه سازی درست مردم بیشتر توجه کنیم. به من گفتند شما بیایید کاندید شویم و من با این وضعیتی که می‌بینید گفتم پایم را آن طرف‌ها نمی‌گذارم و به دنبال کاندید شدن نیستم.

خسرو ابراهیمی درباره ویژگی هایی که یک رئیس باید داشته باشد خاطرنشان کرد: رئیسی که می‌خواهد خوب عمل کند باید مستقل و پاک باشد. باز هم این را تاکید می‌کنم که اول از همه باید پاک باشد و به حقوقش بسنده کند و دنبال چهره شدن نباشد. به تخلفات رسیدگی کند و از افراد لایق برای سمت های مختلف استفاده کند. از قدرت باید برای نظم استفاده کند و اگر به این شکل عمل کند مردم می‌پذیرند.

وی در پایان درپاسخ به این سوال که آیا موافق حضور افراد بازنشسته درفدراسیون هستید یا خیر؟ بیان کرد: قانون وقتی تصویب می‌شود برای همه است اما من فکر می‌کنم افراد باتجربه و جوان می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. گاهی اوقات تجربه بر جوانی می‌چربد و گاهی اوقات هم برعکس. قانون می‌توانست راه را باز کند تا باتجربه‌ها بیایند و بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید