خانه / دسته‌بندی نشده / دکتر برادران، پدر طب کودکان آذربایجان درگذشت

دکتر برادران، پدر طب کودکان آذربایجان درگذشت



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی از دوم آذرماه امسال به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ولیعصر تبریز بستری شده بود و پیشتر نیز از بیماری پوستی رنج می برد.
دکتر رضا برادران، نامی آشنا برای بیشتر کودکان نیم قرن پیش تبریز است که اکنون دوران میانسالی را طی می کنند و شنیدن خبر فوت وی اشک بر گونه کودکان دهه های 40-1330 جاری می کند.
وی برای مردم تبریز و آذربایجان و به ویژه اهالی محله دوه چی، تنها یک اسم خالی نیست؛ نام وی، یادآور خاطرات تلخ و شیرینی است که در ذهن کودکان دهه های قبل تبریزی تداعی خواهد کرد.
مطب دو طبقه دکتر برادران در خیابان شمس تبریزی، مرجع افزون بر سه نسل از خانواده های تبریزی است که در روزگار وفور شیوع بیماری های کودکان، برای نجات جان جگرگوشه هایشان از چنگال مرگ و نقص عضو، زنگ در این خانه قدیمی را به صدا درمی آوردند.
دکتر برادران که افتخار شاگردی دکتر قریب را به دوش داشت، در این سال ها هرگز از شغل شریف و نجات بخش اش دست نکشید و در کنار درمان درماندگان و بینوایان شهرها و روستاهای دور و نزدیک آذربایجان شرقی، در دانشگاه و بیمارستان کودکان تبریز نیز برای تربیت شاگردانش همت گماشت.
دکتر 86 ساله شهر ما تا همین چهار ماه قبل مشغول درمان در مطب تاریخی خود بود.
خوشبختانه در اتفاقی نادر در سال 1394 مراسم بزرگداشت دکتر رضا برادران در هتل ‘ائل گلی’ تبریز برگزار شد.
وی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فارغ التحصیل دانشگاه های فرانسه بود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضایی**انتشار: عزیزی راد
3038/518



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید