خانه / دسته‌بندی نشده / رئیس کمیسیون آموزش مجلس: حذف کنکور نیازمند همکاری آموزش و پرورش است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: حذف کنکور نیازمند همکاری آموزش و پرورش است



به گزارش ایرنا، محمد زاهدی روز جمعه در حاشیه انتخابات شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی شاخه بوشهر اظهار کرد: کنکور باعث می شود دانش آموزان به خوبی مطالب درسی را یاد نگیرند و تنها به دنبال چگونه تست زدن باشند به همین علت برای دانش آموز مضر است.
وی افزود: یکی از دلایل بیکاری در جامعه این است که دانش آموزان با خلاقیت و ابتکار آشنا نیستند.
زاهدی گفت: چنانچه آموزش و پرورش در سه سال آخر متوسطه دوم آزمون ها را به صورت استاندارد برگزار کند، مشکل حذف کنکور از نظام آموزشی کشور برطرف و زمینه حذف کنکور برای سال 98 فراهم می شود.
وی همچنین در خصوص وضعیت دریافت شهریه در برخی از دانشگاه ها گفت: پردیس‌های بین المللی دانشگاه های دولتی در مقایسه با دانشگاه آزاد اسلامی، از دانشجویان شهریه‌های بسیار بالایی می گیرند که باید کاهش یابد.
زاهدی در مورد احتمال حذف برخی کد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی در کنکور سراسری سال آینده نیز اظهار کرد: پارسال در مجلس قانونی تصویب شد که در آن آزمون‌ های سراسری مربوط به دانشگاه‌ها و موسسه های آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد اسلامی به صورت یک آزمون برگزار شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه با عجله ای که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام داد بخشی از کد رشته‌های دانشگاه آزاد به بهانه نداشتن هیات علمی مناسب و امکانات زیرساختی حذف شد.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های لازم بخشی از این کد رشته ها دوباره برای پذیرش دانشجو احیا شد که انتظار می‌رود امسال با مشکلات کمتری در این بخش رو به رو شویم.
زاهدی اظهار کرد: این روزها بر حسب ظاهر دشمن در حال طراحی پروژه‌ای است تا با استفاده از شبکه ‌های مجازی، نوعی یاس و ناامیدی نسبت به کارکرد نظام جمهوری اسلامی ایجاد کند.
وی در خصوص کانون دانشگاهیان ایران اسلامی نیز گفت: این کانون به دور از سیاسی بازی به عنوان جریانی سالم خود را در خیمه ولایت نگه می دارد.
زاهدی افزود: خط تراز حرکت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است.
وی ادامه داد: سیاست گسترش کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از راه انتخابات شورای مرکزی در استان ها انجام می شود.
در انتخابات شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی شاخه بوشهر 11 نفر به عنوان اعضای هیات مدیره، سه نفر عضو علی البدل و 2 نفر نیز به عنوان بازرس اصلی و نائب بازرس انتخاب شدند.
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: جلال اسکندری
6033/6047/7212



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید