خانه / اخبار روز / رشد ۳۸ درصدی تولید لوازم‌خانگی در کشور

رشد ۳۸ درصدی تولید لوازم‌خانگی در کشور

عباس تابش در دومین همایش اعطای گواهینامه تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان قزوین که امروز ۱۶ تیر در یکی از واحدهای تولیدی قزوین واقع در شهرک کاسپین برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته واحدهای تولیدی را بر اساس بزرگی کارخانه و تعداد کارکنان آن می‌سنجیدند اما امروزه بنگاهی که نیاز مصرف‌کننده را بسنجد مورد اهمیت است.

وی اضافه کرد: وقتی به آمار تولید نگاه می‌کنیم رشد بالای ۳۸ درصدی تولید لوازم‌خانگی را شاهد هستیم، وقتی می‌بینیم که بخش اعظمی از آن در قزوین تولید می‌شود به خود می‌بالیم. در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۳۷ درصدی تولید یخچال، ۲۱ درصدی تولید ماشین لباسشویی، ۹۴ درصدی تولید اجاق گاز، ۴۵ درصدی تولید تلویزیون و ۱۳ درصدی پکیج را شاهد بودیم.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: امروز خدمات قبل از فروش اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است؛ بِرَند شدن و خدمات پس از فروش موجب رشد تولید خواهد شد اگر خدمات پس از فروش و پیش از فروش توأم باشد از این تولیدات بیشتر بهره‌مند خواهیم شد.

وی تصریح کرد: وقتی مردم کالای قاچاق را خریداری می‌کنند کالای آنان ضمانت ندارد، برخی از شرکت‌های داخلی نیز ضمانتی نسبت به کالای تولیدی خود ندارند که اینجا فرقی بین تولید داخل و خارج مشاهده نمی‌شود اما اگر تولیدکننده داخلی خدمات پس از فروش و حتی مرجوعی کالا را در دستور کار داشته باشد مطمئناً مردم از تولید داخل حمایت خواهند کرد.

تابش بیان کرد: راه‌اندازی بازار دوم لوازم‌خانگی پیشنهادی است که به صنایع لوازم‌خانگی می‌دهیم ممکن است خانواده‌ها پس از مدتی به دلیل رنگ و دکور منزل لوازم‌خانگی موردنظر خودشان را تغییر دهند که با راه‌اندازی این بازار تولیدکننده محصول فروخته‌شده را پس گرفته و پس از تغییر رنگ در بازار دوم عرضه می‌کند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان گفت: تندیس حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بر اساس شاخص‌های موجود و قانون به تولیدکنندگانی که این حقوق را رعایت می‌کنند اهدا می‌شود بر همین اساس تولیدکنندگان در ۲ سطح استانی و ملی موردبررسی قرار می‌گیرند پس از سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا این مراسم به‌صورت ملی برگزار نشد و تصمیم گرفتیم در تمامی استان‌ها حاضر شده و از تولیدکنندگانی که حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کرده‌اند تقدیر کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید