خانه / اخبار روز / روند بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی استان مرکزی رو به افزایش است

روند بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی استان مرکزی رو به افزایش است

سیدعلی آقازاده، امروز شنبه پنجم بهمن ماه در شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی با اشاره به اهمیت شورای راهبری اظهار کرد: در زمینه افزایش سطح تحصیلات کارمندان بویژه از کارشناسی به بالا، آمار خوبی در استان مشاهده می‌شود، همچنین جوان شدن بدنه اداری و پرسنلی دولت نیز در استان به چشم می‌خورد که نشان از کاهش سنوات خدمت در استان دارد و یک امتیاز خوب برای استان محسوب می‌شود.

وی در خصوص قانون بکارگیری 30 درصد از بانوان در پست‌های مدیریتی افزود: عملکرد استان در این زمینه خوب و موثر بوده است، روند تحقق این مهم در استان رو به افزایش بوده و در صورت ادامه همین روند، می‌توان تا سال 1400 در تحقق اهداف شورای راهبری توسعه مدیریت عملکرد خوبی را شاهد بود. سهم مدیریت بانوان در استان از سال 95 تاکنون از 18 درصد به 22 درصد افزایش داشته است.

استاندار مرکزی در خصوص جانشین پروری مدیران تصریح کرد: 97 درصد انتصابات در استان درون سازمانی بوده و مرتبط با پرورش نیرو و تربیت نیروهای مناسب برای مشاغل لازم در سازمان‌های استان و دستگاه‌هاست و یک امتیاز ویژه برای استان محسوب می‌شود.

آقازاده همچنین تاکید کرد: مانعی برای بکارگیری نیروهای کار معین در پست های مدیریتی استان وجود ندارد.

وی در خصوص میز خدمت اضافه کرد: هدف از اجرای میز خدمت، حذف کاغذ و کاهش مراجعه مستقیم ارباب رجوع به دستگاه ها یا ادارات است که البته محتوای این میز در ادارات با توجه به میزان و نوع مراجعات متفاوت است و هر دستگاهی با توجه به میزان مراجعه کننده باید از این میز خدمت بهره لازم را ببرد و در نهایت همه موارد مربوط به میز خدمت در دستگاه‌ها باید در سازمان برنامه و بودجه استان متمرکز شود.

استاندار مرکزی با اشاره به مزایای استفاده از دولت الکترونیک گفت: تمامی دستگاه‌ها باید به عنوان یک وظیفه مهم و جدی از روش‌های جدید از جمله بکارگیری ابزار الکترونیک به جای استفاده حضوری و کاغذ، استفاده کنند.

آقازاده خاطرنشان کرد: استفاده از اینترنت، اینترانت یا بستر کار الکترونیکی یا فعالیت های دولت الکترونیک، بر مبنای ساختارهای مورد اعتماد و امن باید صورت گیرد و همه باید در یک فضا دولت الکترونیک را فعال کنند، استفاده از اینترنت‌های گوناگون و متفرقه در این راستا کاری غیراستاندارد و نا ایمن است و رسیدن به اهداف مورد نظر را دشوار می‌سازد در نتیجه باید یک اقدام کارشناسی در این رابطه انجام و راهکار مناسب ارائه شود.

انتهای پیام‎‌

دیدگاهتان را بنویسید