خانه / دسته‌بندی نشده / سازمان جهانی بهداشت در سال 2017

سازمان جهانی بهداشت در سال 2017



به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا، چکیده‌ای از مهمترین فعالیت های WHO در نیمه اول سال 2017 میلادی در ادامه ارایه شده است.
**ژانویه
کنترل دخانیات می‌تواند جان میلیون ها انسان را نجات دهد و از تلف شدن میلیاردها دلار هزینه جلوگیری کند. سازمان جهانی بهداشت در ژانویه سال 2017 اعلام کرد سیاست‌های کنترل مصرف دخانیات از جمله مالیات های تنباکو و افزایش قیمت دخانیات،‌ می‌تواند مصرف دخانیات را کاهش دهد و علاوه بر جلوگیری از صرف هزینه آن، جان میلیون‌ها انسان را بر اثر بیماری ها و سرطان‌های ناشی از مصرف دخانیات نجات دهد. دخانیات عامل دو قاتل اصلی جان بشر یعنی سرطان و بیماری‌های قلبی است. همچنین WHO در همین ماه اعلام کرد جهان پیشرفت چشمگیری در زمینه واکسیناسیون سرخک داشته است. سرخک یک بیماری عفونی و یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر کودکان است.
**فوریه
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سرطان دومین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است و حدود دو سوم آن در کشوهای فقیر و با درآمد متوسط به وقوع می‌پیوندد. این سازمان اعلام کرد تشخیص زودهنگام، میزان بقای بیماران را افزایش می‌دهد و منجر به کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.
ارسال کمک، دارو، تجهیزات و متخصصان بهداشت و پزشک به یمن از جمله مهمترین اقدامات این سازمان در ماه فوریه سال گذشته بود. ارسال مواد غذایی و دارویی به نیجریه از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در فوریه سال گذشته است.
در فوریه سال گذشته، سازمان جهانی بهداشت فهرستی از پاتوژن های مقاوم به آنتی بیوتیک را منتشر و بر ضرورت ساخت آنتی‌بیوتیک‌های جدید تاکید کرد.
**مارس
سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس سال گذشته اعلام کرد آلودگی محیط سالانه جان 1.7 میلیون کودک را می‌گیرد. این سازمان اعلام کرد از هر چهار مرگ کودکان زیر 5 سال، یک مورد به دلیل آلودگی های محیط از جمله آلودگی هوا در بیرون و محیط خانه، استنشاق دود دست دوم سیگار، آب آشامیدنی غیر سالم و بهداشت نامناسب است.
کاهش چشمگیر موارد ابتلا به فلج اطفال و یک قدم تا ریشه‌کنی آن، از جمله آمار گزارش شده مارس سال گذشته بود.
ضرورت از بین رفتن فلیاریوز لنفاوی (یکی از عفونت‌های منتقله از حشرات) یکی از تاکیدات سازمان جهانی بهداشت در این ماه بود. بر اساس این گزارش، 856 میلیون نفر در 52 کشور در معرض این عفونت قرار دارند.
**آوریل
ضرورت درمان افسردگی یکی از موضوعات بررسی شده در این ماه بود. بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می‌برند. افسردگی یکی از مهمترین دلایل ازکارافتادگی است.
هپاتیت یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در این ماه بود. به گزارش سازمان، حدود 325 میلیون نفر به عفونت هپاتیت C یا B مبتلا هستند. محافظت در برابر مالاریا از جمله دیگر اقدامات این سازمان بود.
**ماه می
با توجه به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه جمع‌آوری آمارهای حیاتی، تقریبا نیمی از علل مرگ و میر در سراسر جهان با ذکر علت ثبت شد که پیشرفت مهمی در زمینه پیشگیری از عوامل مرگ و میر و درمان های به موقع محسوب می‌شود.
نیاز به شفاف‌سازی کارآزمایی‌های بالینی از جمله دیگر مواد بیان شده توسط WHO در این ماه بود. سازمان جهانی بهداشت بر استانداردسازی گزارش‌های کارآزمایی‌های بالینی تاکید کرد.
**ژوئن
ضرورت به روز رسانی لیست دارویی مورد نیاز برای درمان‌ بیماری ها از جمله مواد تاکید شده سازمان بود؛ WHO فهرست داروهای ضروری و پیشنهاد برای استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضروری برای درمان هپاتیت C، HIV، سل و سرطان را ارایه کرد.
دعوت از تمام افراد واجد شرایط در سراسر جهان برای اهدای خون از دیگر بیانیه‌های سازمان بود.
با توجه به افزایش جمعیت مسن، آزار سالمندان یکی از مواردی بود که WHO در مورد آن هشدار داد. آزار روان‌شناختی، سو استفاده مالی، عدم توجه و سو استفاده فیزیکی از جمله مهمترین موارد آزار سالمندان هستند.توجه به سلامت مهاجران از دیگر موارد اشاره شده سازمان بود.
علمی (6) ** 9259**1440
مترجم: سپیده علی‌کاشانی** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید