خانه / وبلاگ / سفری پربرکت برای قزوین و فرصت سوزی ۱۶ ساله

سفری پربرکت برای قزوین و فرصت سوزی ۱۶ ساله

هم‌زمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در بیست‌وپنجم آذرماه، نشست تحلیل و بررسی دستاوردهای این سفر دیروز به همت سازمان بسیج رسانه استان با حضور فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه قزوین برگزار شد.

مرتضی روزبه، استاندار اسبق قزوین در این نشست با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه دسته مطالبات و گفتمان دارند، گفت: این سه نوع گفتمان عبارت‌اند از گفتمان بین‌المللی، گفتمان ملی و گفتمان منطقه‌ای و استانی که در غالب سفرهای استانی رخ داده است.

وی با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری به استان قزوین یک جهش بزرگ در استان بود، اظهار کرد: در سفر معظم له دیدارها، برنامه‌ها و مصوبات خوبی انجام شد اما یکی از اشتباهات بزرگ ما در نگاه به سفر مقام معظم رهبری این است که دست آوردهای این سفر را محدود به چند پروژه ظاهری کرده‌ایم.

وی افزود: در واقع در طول این ۱۶ سال بعد از سفر با برکت رهبری به قزوین دچار فرصت سوزی و اشتباه بزرگی شده‌ایم از این رو نیاز است نگاه‌ و عینک خود را نسبت به آن تغییر دهیم.

این شهروند فعال قزوینی با اشاره به اینکه ما با سکوت خود در این بحث در حق استان ظلم می‌کنیم، تأکید کرد: بعدازاین سفر که در تاریخ ۲۵ آذرماه سال ۸۲ انجام شد ما شاهد جابجایی سه دولت و انتصاب و فعالیت ۹ استاندار و یک سرپرست استانداری در قزوین بودیم، بااین‌حال بسیاری از مسئولان جابجایی اندکی داشتند و می‌توانستند برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب گام‌های بلندی بردارند.

استاندار اسبق قزوین با تأکید بر اینکه صحبت‌های مقام معظم رهبری در قزوین بسیار بالاتر از نگاه ما بود، تصریح کرد: در دیدار جمعی از مسئولان کشوری و استانی با معظم‌له در این سفر، ایشان بر افزایش بودجه پیشنهادی مبنی بر اختصاص ۳۷ میلیارد تومان برای پروژه‌های سفر رهبری تأکید کردند زیرا طبق تأکید ایشان نیازهای قزوین بسیار بیشتر از این رقم بود.

توجه به دشت قزوین از تأکیدات مقام معظم رهبری بود

وی ادامه داد: حل مسائل و رشد و تعالی استان در پرتو صحبت‌هایی است که معظم‌له بر آن تأکید داشتند، به‌عنوان مثال یکی از تأکیدات ایشان توجه جدی به دشت قزوین بود چنانچه جایگاه دشت بسیار پرقیمت قزوین در حد یک پروژه بسیار مهم و درجه‌یک ملی ارتقاء دادند و تأکید کردند با توجه به اهمیت آن مسئولان مراقب باشند تا این موضوع تحت تأثیر صنعتی شدن قزوین قرار نگیرد.

روزبه بیان کرد: معظم له بر لزوم آب رساندن به دشت قزوین تأکید کرده و به مسئولان گوشزد کردند تا فکر اساسی در این خصوص انجام شود، ما در طول این ۱۶ سال باید این جملات را سرلوحه خود قرار می‌دادیم و پیگیر این مطالبات می‌شدیم.

این فعال سیاسی قزوین عنوان کرد: همچنین مقام معظم رهبری در جلسه با طلاب قزوینی تأکید کردند که طلاب و روحانیان باید ۲۰ سال از شبهات جلوتر باشند، حال باید دید این تأکید مهم ایشان چه میزان در حوزه‌های علمیه مورد توجه واقع شده است.

وی با تأکید بر اینکه اطلاعات مقام معظم رهبری نسبت به قزوین بسیار زیاد بود چنانچه اکثریت جامعه را از این حجم از اطلاعات دچار شوک کردند، گفت: این جفاست که موضوع دست آوردهای سفر مقام معظم رهبری در قزوین را محدود به اموری سطحی کنیم از این رو پیشنهاد می‌کنم مفاد تأکیدات و مطالبات معظم له همراه با پیوست اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک سند بالادستی استان در برنامه ششم و یک گفتمان غالب در مرکز ثقل برنامه‌های استان قرار بگیرد.

استاندار اسبق قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید دبیرخانه دائمی مطالبات مقام معظم رهبری در قزوین ایجاد شود زیرا در آذرماه سال ۸۲ ایشان معیار را به ما نشان دادند و بی‌شک توجه به آن می‌تواند وحدت خوبی را در راستای اعتلا و پیشرفت استان و تحول بزرگ در استان ایجاد کند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید