خانه / دسته‌بندی نشده / سهم بیمار از هزینه درمان در بخش بستری سه تا 6 درصد است

سهم بیمار از هزینه درمان در بخش بستری سه تا 6 درصد است



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، علی نوبخت حقیقی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه سیزدهمین کنگره بین المللی «آنستزیولوژی، مراقبت های ویژه و مدیریت درد» در مرکز همایش های برج میلاد افزود: همچنین سهم بیمار در درمان بخش سرپایی 70 درصد بود که با اجرای طرح تحول سلامت اکنون به 42 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: طرح تحول نظام سلامت در کشور با هدف حفظ کرامت انسانی و کاهش هزینه درمان بیماران اجرا شد و باید ادامه یابد.
وی تاکید کرد: در این طرح تلاش شد تا از درد و آلام بیماران کاسته شود و فقط به فکر درمان باشند زیرا در دوره ای مشاهده می شد که در بیمارستان های دولتی از بیمار پول طلب می کردند و حتی در برخی موارد اجساد را گروگان نگه می داشتند و در این شرایط بود که مسوولان به فکر چاره افتادند.
نوبخت ادامه داد: اما از آنجا که مسئولان می خواستند اگر خدماتی ارائه می شود، تمام کشور از آن بهره مند شود این طرح را در سراسر کشور اجرا کرد، از این رو اجرای طرح تحول سلامت از نظر مالی با مشکلاتی مواجه شد که امیدواریم برطرف و اجرای طرح ادامه یابد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تا چندی پیش 5.6 درصد از درآمد ناخالص ملی صرف بخش سلامت می شد که اکنون به 9.3 رسیده است.
وی اظهار کرد: یکی از مباحثی که در اخلاق پزشکی مطرح می شود، حق سلامتی است که مردم بر گردن مسئولان و پزشکان دارند و مجلس شورای اسلامی نیز با این رویکرد و چهارچوبی که قانون اساسی بر آن تاکید کرده، به دنبال قانونگذاری است.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: اجرای این طرح توانست بیش از پنج هزار و 300 متخصص را به شهرهای کم برخوردار بفرستد.
وی در ادامه به موضوع تعرفه ها اشاره کرد و افزود: در ترجمه دوم و سوم کتاب تعرفه ها اشتباهاتی پیش آمد و عدالت در رشته های مختلف و میان رشته ای رعایت نشد اما این نوید را می دهم که ترجمه چهارم این کتاب علمی و کاملا عاقلانه انجام و عدالت بین رشته ای رعایت شود.
نوبخت تاکید کرد: کتاب تعرفه ها حاصل اندیشه 600 پزشک و اقتصاددان سلامت در جهان است و یک کتاب مرجع است که باید بدون دستکاری روی نسبت ها ترجمه شود تا کار به خوبی پیش رود.
وی به اعتراض جامعه پزشکی و پزشکان بیهوشی به تعرفه ها اشاره کرد و گفت: مسیر اعتراض جامعه پزشکی از طریق سازمان نظام پزشکی است و باید بر اساس قانون پیش رود؛ اینکه عده ای در مقابل مجلس دادخواهی کنند در شآن جامعه پزشکی کشور نیست.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: یکی از اقداماتی که برای حفظ شان پزشکان در مجلس صورت گرفت، حذف حبس برای پزشک است و اگر به هر دلیلی نیاز انجام این کار بود قضات موظف شدند در صورت نبود هر نوع وثیقه ای برای آزاد شدن پزشک، کارت بیمه مسئولیت مدنی پزشک را به عنوان وثیقه آزادی قبول کنند.
سیزدهمین کنگره بین المللی آنستزیولوژی، مراقبت های ویژه و مدیریت درد تا 17 آذرماه در مرکز همایش های برج میلاد برپا است.

علمی 9014**2025
خبرنگار: کیمیا عبدالله پور*ناشر: لیلا جودی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید