خانه / دسته‌بندی نشده / سیستم تصفیه فاضلاب و پساب کارخانه قند شیروان نیازمند اصلاح است

سیستم تصفیه فاضلاب و پساب کارخانه قند شیروان نیازمند اصلاح است



سید اصغر مطهری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به گلایه ساکنان این منطقه برای بوی نامطبوع در فصل فعالیت این کارخانه اظهار کرد: سیستم تصفیه فاضلاب و پساب این کارخانه مشکلات حاد شیمیایی ندارد و چندین سال است که این کارخانه کار می کند و بخش محصولات کشاورزی به فعالیت آن وابسته است.
وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر پی گیری های فراوانی برای سیستم تصفیه فاضلاب آن از سوی محیط زیست صورت گرفته است گفت: چندین سال است که مکاتبات فراوانی انجام شده و تذکرات کتبی داده شده که باید حجم پساب کارخانه کاهش و از ماندن فاضلاب به مدت طولانی جلوگیری شود.
مطهری با اشاره به اینکه باید آب در حال چرخش باشد و هوادهی عمقی و سطحی صورت گیرد تا بو کمتر شود اظهار کرد: در زمانیکه مصرف این کارخانه به اوج می رسد مشکل بوی نامطبوع صورت می گیرد که چندین ماه بیشتر نیست ولی برای آن هم باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: طی دو سال اخیر اقدامات بسیاری برای سیستم تصفیه فاضلاب و پساب این کارخانه صورت گرفته ولی با توجه به هزینه بر بودن این سیستم، از سوی کارخانه قند شیروان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
کارخانه قند شیروان یکی از قدیم ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی تبدیل این واحد مصرف چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است اما اکنون با نیمی از این ظرفیت کار می کند.
چغندر قند مورد نیاز کارخانه قند شیروان علاوه بر خراسان شمالی، از استان های خراسان رضوی و جنوبی و سمنان به این کارخانه حمل می شود.
کارخانه قند شیروان در 10 کیلومتری غرب شیروان قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید