خانه / اخبار روز / شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای کاشمر ۵۶ درصد است

شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای کاشمر ۵۶ درصد است

محمود واحدیان پنج‌شنبه، ۲۰ شهریور ماه، در نشست خبری اظهار کرد: علی‏‌رغم سخت‌ترین تحریم‌ها، دولت توانست از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان بازوی توانمندی، پیام عمران و آبادانی را برای مردم در سطح روستاها هدیه آورد.

وی عنوان کرد: طی ۷ سال گذشته تا کنون ۴۷۶ میلیارد ریال تسهیلات، اعتبارات عمرانی و بلاعوض که به طور میانگین سالانه حدود ۷۰ میلیارد ریال می‌شود، در سطح روستاهای شهرستان هزینه شده است.

واحدیان تصریح کرد: با اعتبارات توزیع شده فقط در بخش مسکن برای ۱۵۵۰ نفر طی ۷ سال گذشته در سطح شهرستان اشتغال ایجاد شده است. هم‏چنین در صددرصد روستاها طرح هادی تهیه شده که در ۵۲ روستا به دلیل به اتمام رسیدن افق طرح، بازنگری مجدد صورت گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشمر افزود: طی ۷ سال گذشته به طور میانگین هر سال ۲.۵ طرح بازنگری شده که اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت، مشکلات جدی برای روستاییان ایجاد می‌شد.

وی با بیان این‏که در این سال‌ها ۴۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در سطح روستاهای شهرستان هزینه شده است، بیان کرد:  طی ۷ سال گذشته در ۷ روستا طرح هادی پیاده‌سازی شده است.

واحدیان ادامه داد: در حوزه تامین قیر رایگان، نهضت قیررسانی که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد، قابل مقایسه با هیچ دولت بعد از انقلاب نبوده به ‌طوری‌ که طی ۵ سال گذشته که قیر رایگان توزیع شد، سهم بنیاد مسکن فقط در ۲۹ روستا بالغ ‌بر ۶۳ میلیارد ریال بود که ۳۵۴ هزار متر مربع معابر روستایی آسفالت گردیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌ اسلامی کاشمر با اعلام این‏که فقط در ماه گذشته ۵۵۰ میلیون تومان آسفالت در دو روستای حاجی‌آباد و زنده‎جان اجرا شده، ادامه داد: امسال برای اولین مرتبه دولت برای مسکن محرومان علاوه بر پرداخت تسهیلات مسکن روستایی که ۴۰ میلیون تومان بوده به ازای هر واحد ۲۵ تومان هم بلاعوض پرداخت نموده است.

وی مطرح کرد: طی یک سال اخیر برای بازسازی سیل و جبران خسارات سال گذشته، نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت گردیده است.

واحدیان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چند سال اخیر با مشارکتی که در قیر رایگان داشته و انجام پروژه‌های عمرانی گام‌های بلندی را در سطح روستاها برداشته به طوری‏ که امسال در دو شهرستان کاشمر و کوهسرخ نزدیک ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و تسهیلات ساخت مسکن توزیع کرده‌ایم.

وی هم‏چنین عنوان کرد: طی مدت مزبور، ۹۶۷ باب مسکن روستایی بهسازی شده به طور میانگین در هر ۲.۵ روز یک واحد مسکونی روستایی در شهرستان کاشمر بهسازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌ اسلامی کاشمر مطرح کرد: طی یک‌ سال اخیر، در سطح شهرستان ۱۶۸ باب، خانه آسیب ‏دیده از سیل سال گذشته بازسازی و احداث شده یعنی هر دو روز یک واحد مسکونی در شهرستان بازسازی و احداث گردیده است.

وی بیان کرد: طی هفت سال گذشته ۲۵۷۲ جلد سند مالکیت مسکن روستایی، به‌ طور میانگین هر روز یک جلد سند مالکیت، صادر شده که در نوع خود اقدامات صورت گرفته بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید