خانه / اخبار روز / شخصیت امام(ره) قابل تحریف نیست/ اشرافی گری؛ آفت انقلاب

شخصیت امام(ره) قابل تحریف نیست/ اشرافی گری؛ آفت انقلاب

محمد دهقان در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، امام خمینی(ره) را یک شخصیت جامع الاطراف دانست و اظهار کرد: امام راحل در عین حال که یک شخصیت فقیه، معنوی، پارسا، عارف، اهل زهد و تهجد و معلم اخلاق بود، یک شخصیت سیاستمدار بود و عقلانیت ویژه ای داشت.

وی با بیان اینکه محبوبیت امام از ابتدای نهضت انقلاب تا پایان عمر پر برکت ایشان در قلوب مردم ادامه داشت و یادآور شد: محبوبیت امام در نزد ملت ایران و بسیاری از ملت های مظلوم جهان بی بدیل بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، با اشاره به پیروی ملت ایران از مرجع عالیقدر خود در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب براساس عقلانیت پیش بینی کرده بود که مردم باید در صحنه باشند، یعنی انقلاب اسلامی هم با پشتیبانی ملت شکل می گیرد و هم با در صحنه ماندن همین ملت دوام پیدا می کند.

دهقان، با بیان اینکه کمتر انقلابی در دنیا از پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی برخوردار استف گفت: امام برای حضور مردم در صحنه انقلاب برنامه ریزی کرد و لذا در نخستین گام قانون اساسی را به رای ملت گذاشت. به دنبال تصویب قانون اساسی با رای بالای ملت، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز مطابق قانون در دستور کار قرار گرفت.

وی حضور مردم در انتخابات را تجلی اراده ملت در تصمیم گیری برای نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) علاوه بر انتخابات که سرنوشت خودشان را تعیین می کنند، همه برنامه ها و مناسبت های کشور را با رای ملت پیش برد و در جریان جنگ تحمیلی از مردم برای دفاع کمک گرفت لذا نظامی که رای ملت بر آن حاکم است می توانند الگوی بسیار خوبی برای کشورها باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، مردم سالاری جمهوری اسلامی را بهترین و پیشرفته ترین الگو برای کشورها حتی نظام های غیر دینی دانست و خاطرنشان کرد: ایران پرچم مردم سالاری دینی را برافراشته و توانسته در اقصی  نقاط دنیا به ویژه در منطقه نقش آفرین باشد و حضور مردمی در همه عرصه ها را راهکار خروج از سلطه ابرقدرت ها معرفی کند.

وی با اشاره به مبارزه توامان امام خمینی(ره) با استبداد رژیم شاه و استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: نظام های نظام های دیکتاتوری و استبدادی بدون پشتیبانی خارجی دوام نمی آورند و لذا ملت ایران در مقابل رژیم شاه به عنوان یک رژیم مستبد، دیکتاتور و وابسته ایستادند.

دهقان، با بیان اینکه امام ملت ایران را از استبداد شاه و سلطه خارجی نجات داد، گفت: آمریکا منشا سلطه جهانی است و لذا مبارزه با آمریکا را اصل قرار داد.

وی محبوبیت امام را ناشی از جایگاه معنوی و الهی ایشان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد می خواهند از جایگاه امام به نفع خود استفاده کنند و لذا دست به تحریف این شخصیت بزرگوار می زنند، اما صحیفه نور و وصیت نامه الهی سیاسی امام، ایشان را به شخصیتی غیر قابل تحریف تبدیل کرده است و قطعا ملت آگاه ایران به تحریف کنندگان فرصت نخواهند داد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، امام خمینی(ره) را دارای کارنامه فکری و عملی دانست و یادآور شد: امام معتقد به حضور مردم در صحنه بود لذا زمانی که به ایران بازگشت از یک حسینیه انقلاب و جمهوری اسلامی را هدایت کرد و از همان حسینیه دنیا را تکان داد. در واقع امام خمینی(ره) ساده زیستی را از مرکز حکومت اسلامی به دنیا مخابره کرد.

وی یکی از آفت های انقلاب را اشرافی گری و تجمل گرایی دانست و اضافه کرد: اشرافیت و ثروت اندوزی در حکومت اسلامی در برابر خط امام است لذا ایشان همواره مسئولان را به رسیدگی به حال محرومان و مستضعفین دعوت می کرد. در رژیم ستمشاهی با تمرکز ثروت و امکانات مواجه بودیم، اما اکنون امکانات کشور به سراسر شهرها سرایت کرده است.

دهقان، یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی را تربیت نیروهای نخبه، جوان، توانمند و هوشیار دانست و گفت: امروز طیفی از جوانان انقلابی و جهادی را داریم که به شدت باهوش و آماده و جلوتر از مسئولان هستند لذا باید زمینه را برای حضور آنان در عرصه های علمی و مدیریتی مختلف فراهم کنیم.

وی مصوبات مجلس شورای اسلامی را در چارچوب قانون اساسی و مطابف با سیاست های کلی نظام دانست و بیان کرد: قانون اساسی همه احزاب را به رسمیت می شناسد و لذا شورای نگهبان به جریان و حزب سیاسی کار ندارد و صلاحیا کاندیدا را بررسی می کند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، با بیان اینکه شورای نگهبان به مسائل حزبی کاری ندارد، عنوان کرد: تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی براساس قانون اساسی انجام می شود، اما نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها مطابق قانون اساسی نیست و این امر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی سپرده شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید