خانه / دسته‌بندی نشده / شروع نمادین برنامه های تبریز 2018 به پشتوانه همراهی عمومی

شروع نمادین برنامه های تبریز 2018 به پشتوانه همراهی عمومی



به گزارش ایرنا، همراهی عمومی در این رویداد بین المللی فرهنگی از آن رو دارای اهمیت است که مردم رکن اصلی فرهنگ جامعه محسوب می شوند و بدون شک زیرساخت های فرهنگی و هنری زمانی بازدهی خواهند داشت که بر شعور و آگاهی عمومی استوار شوند.
هر چند داشتن مناطق مختلف گردشگری نمونه، موزه ها و آثار تاریخی، طبیعت و شرایط اقلیمی مناسب، مراکز اقامتی قابل قبول از دلایل انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 عنوان شده است اما قدمت تاریخی، مشاهیر و تاریخ تمدن این شهر در این انتخاب بی تاثیر نبوده است.
بسیاری از گردشگران حرفه ای دنیا قابلیت های تبریز را می شناسند و زیبایی و تمیزی این شهر شهره است و همین هم از سطح فرهنگی مردمان این خطه ناشی می شود.
مسئولان شهر درصدد تکمیل طرح های در دست اجرا، کاستن از پیرایه ها و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های گردشگرپسند با وجود همراهی ضعیف ملی هستند، اما به نظر می رسد بیش از هر چیز نیازمند آموزش های برخورد با گردشگران خارجی در سطح عمومی هستیم.
زیرا آنچه بیش از هر چیز برای گردشگران به ویژه گردشگران خارجی جالب توجه است نه هتل های مجلل و فروشگاه های مدرن بلکه فرهنگ عامه است که با نحوه برخورد یکایک ما تصویر می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور برگزاری دوره های آموزشی همگانی گردشگری ویژه نوجوانان در سطح دبیرستان خبرداد و اظهارکرد: باید پیش از گشودن درهای گردشگری زمینه رشد فرهنگی را در کنار زیرساخت های اساسی فراهم شود تا در جهت نیل به اهداف تبریز 2018 گام های موثر برداشته شود.
مرتضی آبدار با اشاره به موضوع فرهنگ سازی و آشناسازی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و عامه مردم در زمینه گردشگری افزود: افزایش آگاهی و فرهنگ سازی در راستای برنامه های گردشگری از راه آموزش همگانی به دست می آید که اولویت و زیرساخت مهمی در رونق و توسعه گردشگری استان است.
وی خاطرنشان کرد: باید از نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه های ارزشمند برای تقویت و توسعه فرهنگ گردشگری در میان خانواده ها و جامعه استفاده و زمینه مشارکت آنان را فراهم کرد.
وی پیش نیاز مشارکت و حضور این قشر را در رشد و پویایی این صنعت، مستلزم شکل گیری آگاهی و شناخت عمومی از زوایا و مزیت های گردشگری دانست و گفت: این امر به آموزش نیاز دارد.
آبدار اظهارکرد: آموزش همگانی ضمن شناساندن مزیت های اقتصادی گردشگری جدا از امتیازهای فرهنگی و اجتماعی، می تواند جامعه را به سوی توسعه و ایجاد اشتغال پایدار هدایت کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این طرح آموزشی در حوزه گردشگری، نوجوانان و جوانان را هر چه بیشتر با مفاهیم و مبانی گردشگری آشنا کرده، زمینه آماده سازی مردم و جامعه برای تبریز 2018 و نهادینه شدن فرهنگ گردشگری در استان را فراهم آوریم.
بی شک تدوین برنامه های مناسب فرهنگی و هنری با تکیه بر داشته های تاریخی و مذهبی می تواند در پربار کردن سفر میهمانان این شهر موثر باشد اما آنچه گردشگران خارجی از این شهر به یادگار خواهند برد خاطره ای خوش و شیرین از مهمان نوازی ما خواهد بود.
موضوعی که می تواند جایگاه فرهنگی ما را لااقل در میان کشورهای اسلامی ارتقا داده و آبی باشد بر آتش فتنه بدخواهان کشور عزیزمان ایران.
برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در زمینه های موسیقی، فیلم و تئاتر از نخستین روزهای سال نو میلادی در تبریز شروع شده و امشب هم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه به صورت نمادین برنامه های این رویداد ملی شروع می شود و امید می رود با پرهیز از تشریفات زاید و تقویت بستر مشارکت مردم شاهد شور و شوق عمومی در جامعه باشیم که بی شک نمود بیشتری در انظار جهانی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ما سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
این سازمان که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌ عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که 2 شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط مد نظر این سازمان به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
گزارش: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید