خانه / دسته‌بندی نشده / شهردار: تبریز 2018 فرصتی برای توسعه ارتباطات فرهنگی و گردشگری است

شهردار: تبریز 2018 فرصتی برای توسعه ارتباطات فرهنگی و گردشگری است



ایرج شهین باهر روز پنجشنبه در این دیدار اظهارکرد: دیدار مشترک با سفرای سه کشور دوست که از دیرباز ارتباطات پربار فرهنگی و اجتماعی با ایران دارند، نقطه عطفی در دیپلماسی شهری تبریز 2018 است.
وی با بیان اینکه تبریز 2018 مبدا اوج‌گیری جایگاه‌ بین‌المللی تبریز است، گفت: تبریز مجموعه‌ای از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود را از طریق پنجره گردشگری 2018، به سمت عموم گردشگران گشوده‌ و مصمم است تا از این فرصت برای همکاری‌های موثر در حوزه گردشگری و مدیریت شهری بهره بگیرد.
شهردار تبریز، انعقاد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی را از زمینه‌های لازم برای استمرار روابط فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: در سال‌های گذشته خواهرخواندگی تبریز با خجند تاجیکستان، بستر ارتباطات فرهنگی بین دو شهر بوده‌است؛ امیدواریم این بستر در ارتباط با بوسنی‌ و‌ هرزگوین و اندونزی نیز محقق شود.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک هنری، هفته‌های فرهنگی، رویدادهای ورزشی و همکاری‌های رسانه‌ای، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند فرصت ارتباطات منجسم بین شهرها را فراهم آورد.
شهین‌باهر با بیان این‌که مدیریت شهری امروز، نیاز مبرم به اشتراک مطالعات و تجربیات دارد، افزود: نخستین اولویت جهان امروز، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است که شهرداری‌ها با توجه به کارکرد خاص خود، می‌توانند در حوزه‌های خدمات شهری، پسماند، حمل‌ و نقل عمومی و توسعه طبیعت شهر، شاخص‌های توسعه پایدار را محقق کنند.
وی ادامه داد: فراهم‌آوردن زمینه‌های مشترک سرمایه‌گذاری در هر یک از این حوزه‌ها، علاوه بر کیفی‌سازی اداره شهر، در تقویت اقتصاد شهر و ایجاد فرصت‌های اشتغال نیز تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا، در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
این سازمان که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌ عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که 2 شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط مد نظر این سازمان به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به‌ عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال‌های 2015 و 2016 انتخاب شده بودند و اجلاس اخیر کارشناسان ارشد گردشگری این سازمان شهرهای مدینه منوره و تبریز را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری برای سال‌های 2017 و 2018 برگزیدند.
رشد گردشگر داخلی تبریز، وجود آثار تاریخی فرهنگی اسلامی، میزان توسعه یافتگی زیرساخت‌ها و وجود روستاهای هدف گردشگری از جمله شاخص‌های انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری اعلام شده است.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید