خانه / دسته‌بندی نشده / شکارچی متخلف در دلیجان به دام افتاد

شکارچی متخلف در دلیجان به دام افتاد



حمید عبادی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در پی تماس یکی از دوستداران طبیعت مبنی بر تیراندازی در اطراف رودخانه قمرود، منطقه چم صالحی، ماموران یگان حفاظت این اداره در دلیجان به سرعت به منطقه اعزام شدند.
وی اظهارکرد: پس از شناسایی و تعقیب و گریز در اطراف رودخانه، فرد متخلف که با سلاح ساچمه زنی دولول اقدام به صید یک قطعه مرغابی کله سبز وحشی کرده بود، دستگیر شد.
مسئول حفاظت محیط زیست دلیجان اظهار کرد: این متخلف پس از انتقال به اداره محیط زیست و انجام مراحل اداری به همراه نماینده حقوقی اداره به دادسرای دلیجان معرفی شد.
عبادی توضیح داد: پرستوی دریایی، درنای معمولی، فلامینگو، انواع حواصیل (سفید وخاکستری)، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، اگرت و مرغابی سرسبز ازمهاجران دائمی زیستگاه طبیعی دلیجان است.
وی افزود: فلامینگو و مرغابی سرسبز نیز از پرندگان مهاجری است که هر سال برای زمستان گذرانی به زیستگاه های این شهرستان مهاجرت می کند.
عبادی گفت: زیستگاه دریاچه سد پانزده خرداد به دلیل مجاورت با اکوسیستم کوهستانی علاوه بر پرندگان مهاجر، محل زندگی دائمی پرندگان آبزی و کنار آبزی مانند چنگر سیاه، چوب پا، آبچلیک، خوتکا، کاکائی بزرگ و کوچک و پرندگان شکاری مانند بالابان، انواع عقاب مارگیر، عقاب تالابی، عقاب ماهیگیر (سنقر تالابی)، عقاب کورکور، عقاب حنایی، عقاب طلایی، دلیجه، قرقی، پیغو و همچنین پرندگان خشکی زی ازقبیل کبک، باقرقره، تیهو، کبوتر، فاخته و قمری است.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید