خانه / علمی / شکاف بین صف و ستاد مشکل آموزش و پرورش است

شکاف بین صف و ستاد مشکل آموزش و پرورش است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت : برنامه های بلند و کوتاه مدت به صورت قاعده مند بین صف و ستاد اجرا نمی شود و شکاف بین این دو از مهمترین مشکلات این وزارتخانه است.

علیرضا کاظمی روز دوشنبه در نشست هیات اندیشه ورز آموزش و پرورش در مشهد گفت: برنامه ریزی های ستاد آموزش و پرورش هیچ ارتباطی با نیاز معلمان ندارد و برنامه های بلند و کوتاه مدت به صورت قاعده مند بین صف و ستاد اجرا نمی شود.
وی افزود: ایجاد ارتباط با معلمان در کلاس درس بهترین روش برای شناخت نیاز و مشکلات آموزش و پرورش است.
کاظمی با بیان اینکه معلمان می توانند مسیرهای اصلی برنامه ریزی را به ما نشان دهند اظهار داشت: با توجه به فضای موجود به عنوان افسران جنگ نرم در فضای آموزش و پرورش وظیفه بسیار سنگینی داریم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خراسان رضوی 20 برابر سایر استان های کشور حجم کاری دارد گفت: این استان در سال گذشته 36 برنامه ملی اجرا کرد.
وی افزود: بهترین سرمایه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، حوزه قرآن، عترت و نماز است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد فرهنگی و تربیتی است.
قاسمعلی خدابنده افزود: از میان 6 ساحت سند تحول بنیادین، چهار ساحت تربیت اخلاقی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت زیباشناختی و تربیت اجتماعی و سیاسی دارای رویکرد فرهنگی است و فقط 2 ساحت آموزش فناوری و اقتصادی در این سند رویکرد غیر فرهنگی دارد.
وی اظهار داشت: وظیفه مربیان پرورشی در مدارس بسیار سنگین است و باید بیش از پیش به حوزه فرهنگ و تربیت در مدارس توجه شود.
خدابنده با بیان اینکه مدارس باید تبدیل به کانون های فرهنگی شوند گفت: فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس باید اوج بگیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با اقدامات و فعالیت های فرهنگی نظام تعلیم و تربیت از رخوت و رکود خارج می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد خوبی در حوزه فرهنگی آموزش و پرورش حاکم است باید برای پیشبرد بیشتر اهداف از ظرفیت سایر دستگاه ها و نهادها نیز بهره مند شویم.

دیدگاهتان را بنویسید