خانه / دسته‌بندی نشده / شیوه نامه انتخاب نمایندگان انجمن های علمی در شورای عالی عتف تصویب شد

شیوه نامه انتخاب نمایندگان انجمن های علمی در شورای عالی عتف تصویب شد



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر وحید احمدی عصر چهارشنبه بعد از جلسه یکصدو شصت و دوم کمیسیون دائمی عتف در جمع خبرنگاران با اشاره به دو دستور جلسه امروز گفت: بررسی و تصویب شیوه نامه انتخاب نمایندگان تشکل ها و انجمن های علمی در شورای عالی عتف و رسیدگی به اعتراضات شرکت های دانش بنیان که طبق قانون دبیرخانه شورای عالی عتف باید به این شکایات رسیدگی کند.
وی ادامه داد: شیوه نامه انتخاب نمایندگان تشکل ها و انجمن های علمی با هماهنگی همه نهادها از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کمیسیون انجمن های هر دو دستگاه و نمایندگانی از کمیسیون دایمی تحت عنوان کارگروه شیوه نامه ای را تهیه کرده بودند. زیرا طبق قانون سه نفر از انجمن های علمی در شورای عالی عتف انتخاب می شوند و حضور دارند.
احمدی تاکید کرد: به دلیل تعدادی اعتراض از انجمن های علمی نسبت به انتخاب نمایندگان پیشین، کمیسیون دایمی تصمیم گرفت روالی برای انتخاب داخل انجمن ها تدوین شود که این شیوه نامه آن را مشخص می کند.
استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: بر این اساس دبیرخانه فراخوانی صادر و از اعضای انجمن ها در سطح کشور از انجمن های علمی ممتاز وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت در انتخابات ثبت نام می کند و از بین اینها انتخابات صورت می‌گیرد و منتخب در شورای عالی حضور دارند
وی خاطرنشان کرد: در فرایندی که پیش بینی شده است و در صورت تصویب شیوه نامه در شورای عالی عتف، سه نفر عضو انجمن ها و تشکل های علمی عضو شورای عالی بر اساس شیوه نامه‌ انتخاب می شوند.
احمدی ابراز امیدواری کرد: با تصویب و اجرایی شدن این شیوه نامه دغدعه های قبلی انجمن ها رفع شده و نمایندگان واقعی انجمن ها در کمیسیون حضور داشته باشند.
رییس مرکز تحقیقات علمی کشور در مورد زمان عملیاتی شدن این شیوه نامه گفت: در صورتی که در شورای عالی تصویب شده و به امضای رییس جمهوری هم‌ برسد، تا پایان 96 عملیاتی می شود. ضمن اینکه درخواست جلسه شورای عالی عتف را نیز داده ایم و امیدواریم به زودی جلسه شورای عالی برگزار شود.
وی در مورد دستور جلسه دوم نیز گفت: موضوع دوم بحث شیوه نامه رسیدگی به اعتراض شرکت های دانش بنیان بود؛ زیرا طبق قانون شرکت های دانش بنیان، شرکت ها می توانند به دبیرخانه اعتراضات را منعکس کنند و دبیرخانه ظرف یک ماه باید اعتراضات را بررسی شود.
احمدی افزود: کارگروهی در کمیسیون دائمی متشکل از وزارت علوم، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نواوری و شکوفایی شیوه نامه ای را تهیه کرده اند که چطور‌ باید به‌ این اعتراضات رسیدگی شود و در جلسه امروز به این شیوه نامه نرسیدیم و در جلسات بعد در دستور است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، در جلسه امروز گزارشی از اعتراضاتی که در سامانه دبیرخانه از طرف شرکت های دانش بنیان ثبت شده ارائه شد‌ه و اعتراضات پالایش شده و در نهایت در این گزارش حدود 70 اعتراض ثبت و دسته بنای شده و 85 درصد مربوط به کارگروه ارزیابی شرکت ها در معاونت علمی و فناوری، 11 درصد از صندوق نواوری و شکوفایی، 2 درصد از گمرک و 2 درصد از بقیه نهادها بوده است.‌
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری*انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید