خانه / دسته‌بندی نشده / علم دندانپزشکی ترمیمی و شناخت درمان علت بیماری های دهان و دندان

علم دندانپزشکی ترمیمی و شناخت درمان علت بیماری های دهان و دندان



به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از انجمن دندانپزشکان عمومی، دکتر هاله کاظمی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهار داشت: حوزه‌های عملکرد رشته ترمیمی بسیار وسیع و جامع است و به همین دلیل یکی از پایه‌های اساسی دندانپزشکی و دربرگیرنده مباحث زیادی در این زمینه است و از ترمیم‌های کوچک و محافظه کارانه تا بازسازی کامل سیستم جونده را با توجه به حفظ سلامت بافت‌های دندانی شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه از محاسن رشته ترمیمی آشنایی کامل با مواد دندانی و کاربرد صحیح آنها است، ادامه داد: دیدگاه اولیه دندانپزشکی فقط درمان مشکل بدون درنظرگرفتن علت شناسی ایجاد بیماری بوده، در حالی‌که علم دندانپزشکی ترمیمی امروزه به سمت درمان علت بیماری است.
کاظمی با اشاره به اینکه احتمالا علم دندانپزشکی ترمیمی در هزاره سوم به درمان‌های رجنراتیو در این زمینه دست پیدا خواهد کرد، گفت: در حال حاضر مواد مستقیم، کامپوزیت‌های دندانی و از مواد غیرمستقیم پرسلن‌های دندانی بیشترین کاربرد در دندانپزشکی ترمیمی دارند.
وی عنوان کرد: امروزه تنوع بسیاری در این مواد به وجود آمده و شناخت این مواد و تکنیک‌های کاربرد آنها برای هر دندانپزشکی از اولویت های آموزشی است.
دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تصریح کرد: طرح درمان جامع با توجه به جنبه‌های مختلف درمانی و پرهیز از دید محدود از نکات بارز رشته ترمیمی است و امید است با همکاری همه جانبه رشته های مختلف و توجه به طرح درمان‌های چند رشته‌ای بتوان بهترین طرح درمان را به بیماران ارائه داد.
دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران 19 تا 22 دی ماه سال جاری و به مدت چهار روز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‌شود.
علمی**1834**1440
تنظیم: ناهید شفیعی ** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید