خانه / دسته‌بندی نشده / غلامی از مدیران باتجربه آموزش عالی است

غلامی از مدیران باتجربه آموزش عالی است



دکتر وحید احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه در کشور رسالت و جایگاه آموزش عالی متفاوت از دهه های قبل است؛ طوری که از یکسو با تغییر قانون تشکیل وزارت علوم و تغییر نام آن به علوم، تحقیقات و فناوری و از سوی دیگر کمیت بالای متقاضیان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری بر میزان اهمیت و نقش آموزش عالی و انتظارات مردم بسیار افزوده است.
دبیر شورای عالی عتف ادامه داد: در شرایط حاضر مفاهیم تازه ای وارد آموزش عالی شده است؛ از جمله فناوری، نوآوری، اشتغال زایی از طریق کارآفرین شدن فارغ التحصیلان، مهارت آموزی، اقتصاد دانش بنیان، مالکیت فکری.
احمدی گفت: ورود این مأموریت های بسیار خطیر در بدنه دانشگاه ها، هم اهمیت و جایگاه آموزش عالی را بالا برده و هم به همان میزان بر مسئولیت آن و مطالبات جامعه و دولت افزوده است. واضح است در چنین شرایطی آموزش عالی کشور نیاز به مدیریتی مقتدر و علمی با پشتوانه جامعه دانشگاهی و حمایت همه جانبه دولت و مجلس شورای اسلامی را دارد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: مطمئناً فردی که برای سکانداری و هدایت نظام آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور اعلام آمادگی می کند با وجود این مسئولیت های بسیار خطیر به نوعی از خود گذشتگی و ایثار می کند؛ زیرا انتظارات و توقعات بجا و شایسته دانشگاهیان پیرامون مسائلی همچون تأمین زیر ساخت ها و تجهیزات آزمایشگاهی گرفته تا رفاهیات و موضوع معیشت کارکنان و اعضای هیأت علمی با وجود تنگناهای موجود مدیریت بر وزارت علوم را بسیار سخت می سازد.
وی تاکید کرد: از اینرو جای بسی تقدیر است که آقای دکتر غلامی با آشنایی دیرینه ای که از مسائل و چالش های وزارت علوم دارد پا به این میدان گذاشته است.
احمدی ادامه داد: وی از مدیران با تجربه آموزش عالی کشور است و با مسائل و موضوعات آموزش عالی آشنایی زیادی دارد. براین اساس باید دانشگاهیان و بدنه مراکز علمی و نیز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با در نظر گفتن شرایط و واقعیت های موجود با رویکردی همدلانه و هم افزا در راستای تقویت هرچه بیشتر جایگاه دانشگاه ها و مراکز علمی تحقیقاتی و فناوری کشور از این تصمیم ریاست محترم جمهوری که مطمئنا با ملاحظه جوانب مختلف و تحلیل شرایط موجود همراه بوده است، حمایت کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: موضوع مهم دیگر این که ان شاءالله با استقرار وزیر محترم علوم، بدنه دولت و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نگاهی ویژه به موضوع علم و فناوری داشته باشند. زیرا همانطور که در اکثر کشورهای توسعه یافته شاهد هستیم، زیر بنا و اساس توسعه آن کشورها پرداختن و بها دادن به علم و فناوری بوده است. در کشور ما هم بی شک اگر مسیر توسعه از مسیر علم و فناوری عبور نکند به یک توسعه پایدار و همه جانبه نخواهیم رسید و این نیازمند عزم جدی و همدلی و وفاق بین مسئولان و دست اندرکاران کشور بهمراه تلاش و پشتکار مستمر جامعه علمی می باشد.
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری**انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید