خانه / دسته‌بندی نشده / فرماندار خداآفرین: پژوهش پیش نیاز مدیریت راهبردی است

فرماندار خداآفرین: پژوهش پیش نیاز مدیریت راهبردی است



به گزارش ایرنا، احمدعلی اسدپور روز سه شنبه در اولین نمایشگاه سازه های ماکارونی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خداآفرین همزمان با هفته پژوهش، دانش و پژوهش را لازم و ملزوم همدیگر دانست و گفت: سرمایه گذاری در حوزه پژوهش موجب تقویت قدرت و موقعیت کشور در عرصه بین المللی می شود .
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش گفت: از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب پیشرفت کشور نیازمند حرکت فکری و انجام پژوهش است .
وی بر ضرورت ایجاد تفکر پژوهش و فن آوری در میان دانشجویان و دانش پژوهان؛ ترویج فرهنگ پژوهش و فن آوری؛ برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و سازمان ها؛ بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش و فن آوری و نیز تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید کرد.
اسدپور کار علمی، پژوهشی و تحقیقی را یکی از اصلی ترین راه ها برای جبران کاستی ها دانست و گفت: ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت، موجب پیشرفت و رفع مشکلات جامعه می شود .
فرماندار خداآفرین با اشاره به اینکه یکی از چالش های اساسی کشور کمبود آب و آلودگی های زیست محیطی است، گفت: حل این مشکلات نیازمند پژوهش و تحقیقات موثر با ارایه راهکارهای عملی است .
وی در ادامه با ابراز تاسف از مدرک گرایی و فروش پایان نامه های دانشگاهی، گفت: دانشجویان باید با انجام پژوهش های عملی در راستای برون رفت از آسیب ها و معضلات از جمله اعتیاد و طلاق اقدام کنند.
اسدپور اولویت دولت و مسوولان را ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان عنوان کرد و از صاحبان اندیشه خواست تا با طرح ایده های خود در چگونگی استفاده از ظرفیت های شهرستان در مسیر توسعه تلاش کنند .
عمار مجیدی مدرس رشته عمران دانشگاه آزاد اسلامی هم در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این سازه های ماکارونی که به منظور آشنایی دانشجویان با شیوه های ساخت و ساز و مقاوم سازی بناها با تلاش اساتید و دانشجویان گروه معماری این دانشگاه در مدت زمان دو هفته ساخته شده است و قابلیت تحمل وزن 50کیلوگرم به صورت نقطه ای را دارد.
به گزارش ایرنا ،در کنار نمایشگاه سازه های ماکارونی، نمایشگاه برق هم دایر بود.
مهدی میزای مدرس رشته برق دانشگاه آزاد خداآفرین به خبرنگار ایرنا گفت : دانشجویان گروه برق با همکاری اساتید و با کمترین هزینه اقدام به ساخت تابلو روان و تابلو ثابت برای سر در کلاس های درس کردند.
ربات های مسیریاب ؛ توربین برق و پهبادهای کشاورزی از دیگر سازه هایی بود که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود.
همچنین اولین نمایشگاه نقاشی احسن علیپور دانشجوی معماری این دانشگاه با 23ا ثر فاخر به سبک شخصی در معرض نمایش عموم قرار گرفت.
هفته پژوهش بهانه ای بود تا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خداآفرین مهارت ها و توانمندی های علمی و عملی خود را به نمایش بگذارند.
شهرستان خداآفرین با 34 هزار نفر جمعیت دارای یک شهر و 204 روستا است و دانشگاه آزاد اسلامی از سال 84 در این شهرستان ایجاد شده و تنها مرکز دانشگاهی شهرستان است.
خبرنگار: جوادزاده ** انتشار: انصاری
7468/3071



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید