خانه / دسته‌بندی نشده / فرماندار خرمشهر:ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه ای مفقوده در جامعه است

فرماندار خرمشهر:ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه ای مفقوده در جامعه است



به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی شنبه در آیین آغاز هفته پژوهش و فناوری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان خرمشهری به دلیل نداشتن پشتوانه های علمی و پژوهشی در تولید خود با مشکل روبه رو شده اند، اظهارکرد: اگر ارتباط دانشگاه و صنعت و چرخه تولید وصل شود و از یافته های علمی در جهت افزایش تولید استفاده کنیم به طور قطع به اشتغال پایدار می رسیم.
وی با بیان اینکه بازارهای امروز رقابتی شده اند، گفت: امروز کشورها در توسعه گوی سبقت را از هم دیگر ربوده و اگر ما به روش های نوین علمی روی نیاوریم در این بازارها رقابتی عقب خواهیم ماند.
حیاتی افزود: در حوزه آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد اروند تحولات چشمگیری در حال وقوع است و دولت تدبیر و امید اقدامات ماندگاری در راستای توسعه انجام داده که در هفته جاری 2 کارخانه بزرگ تولید فولاد به دست مسئولان تراز اول کشوری به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه از ورود یکهزار نفر از اتباع خارجی از مرز شلمچه بدون داشتن روادید در روز گذشته خبر داد و گفت: ورود اتباع خارجی بدون روادید از مرز شلمچه گسترش خواه یافت و ما باید در جهت ارتقای معیشت مردم و اشتغالزایی برنامه ریزی مدونی را داشته باشیم.
حیاتی با بیان اینکه پژوهش شاه کلید رشد و توسعه در هر کشور است، گفت: امروز رمز برتری کشورها در معادلات بین المللی قدرت تولید علم و فناوری است.
وی اظهارکرد: برخی از کشورها رمز موفقیت را در قدرت نظامی می بینند ولی مولفه اصلی برتری کشورها پژوهش و فناوری و تولید علم است.
حیاتی با بیان اینکه از مهمترین مشکلات جامعه ما نبود الگوی مناسب پژوهشی است گفت: اگر حضور اتباع خارجی در شهرهای آبادان و خرمشهر بر مبنای پژوهش، تقاضا محور باشد توسعه پایدار اتفاق خواهد افتاد.
فرماندار ویژه خرمشهر اظهارکرد: هم اکنون به رغم داشتن مرزهای متعدد همچون عراق تاکنون نتوانستیم درصد قابل توجهی از بازار عراق را در اختیار قرار دهیم.
رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی نیز در این آیین گفت: پس از انقلاب صنعتی هدف گذاری کشورهای پیشرفته و توسعه آنها، بر مبنای علم و فناوری بوده است.
لطف اله خواجه پور افزود: شعار امسال پژوهش « تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی است » برای تحقق اقتصاد مقاومتی، سازمان ها، صنایع و شرکت ها باید با دانشگاه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند تا به اهداف مورد نظر برسند.
وی گفت: سازمان ها ، صنایع و شرکت ها با ارتقای سطح دانش های تخصصی، در کنار آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر می توانند به اهداف و تولید محصول کیفی مورد نظر خود برسند.
خواجه پور، افزود: رهبر معظم انقلاب شعار چندین سال اقتصاد مقاومتی را بر این اساس نام گذاری کردند و این شعار باید توسط مدیران اجرایی، صنایع، دانشگاهیان، دانش آموزان و معلمان سرمشق قرار گیرد.
وی ادامه داد: امید است دانشگاهیان و سایر اقشار جامعه که دستی در حوزه پژوهشی دارند بتوانند از این طریق نقش موثری در اقتصاد ، تولید و اشتغال پایدار در کشور داشته باشند.
به گزارش ایرنا از امروز به مدت یک هفته دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر متولی برگزاری هفته پژوهش و فناوری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر است.
7100/7165 / 6037
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده: عبدالحمید راجی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید