خانه / اخبار روز / فهرست نهایی شورای ششم شیراز

فهرست نهایی شورای ششم شیراز

محمدرضا امیری عصر دوشنبه ٣١ خرداد در یک کنفرانس خبری، اسامی سیزده نفر از نامزدهایی که با کسب بیشترین آرا، مسیر راهیابی خود را برای حضور در ششمین دوره شورای شیراز هموار کرده‌اند، به همراه، نفراتی که در فهرست علی البدل این دوره قرار گرفته اند را در حالی اعلام کرد که قبل از جلسه در تماس با رادیو، آن را رسانه‌ای کرده بود.

بنا بر اعلام امیری، محمدتقی تذروی با ۴۷ هزار و ۷۷۹۰ رای، سید ابراهیم حسینی با ۳۹ هزار ۸۱۳ رای، مهدی طاهری با ۳۸ هزار و ۱۶۶ رای، غلامعلی ترابی با ۳۷ هزار و ۴۷۷ رای، سید احسان اصنافی با ۳۵ هزار و ۶۱۶ رای، محمد حسن اسدی با ۳۳ هزار و ۲۸۲ رای، علیرضا اسکندری با ۳۲ هزار و ۱۸۴ رای، رضا محمدیان با۳۰ هزار و ۲۴۸ رای، مهدی نصیری قره قانی با ۳۰ هزار و ۹۳ رای، علی‌اکبر سلطانی با ۲۶ هزار و ۱۴۷ رای، محمد فرخ‌زاده با ۲۴ هزار و ۵۵۳ رای، مسعود زارعی با ۲۳ هزار و ۳۶ رای و افسانه خواست خدایی با۲۲ هزار و ۸۱۲ رای، نفرات حائز بیشترین آرا در ششمین دوره انتخابات شورای شیراز هستند.

فرماندار شیراز، سیده مریم حسینی ۲۲ هزار و ۵۱۴ با رای، محمدرضا هاجری با ۲۱ هزار و ۴۳۲ رای، مصطفی کیانی رحیمی با ۲۱ هزار و ۱۹۲، غلامحسن اسکندری با ۲۰ هزار و ۹۱۲ رای، ابراهیم کمالی دشت ارژنه با ۲۰ هزار و ۸۸۹ رای، محمودرضا طالبان با ۱۸ هزار و ۱۲۱ رای، محمود صفایی ۱۷ هزار و ۸۲۴ با رای و سعیده قادری با ۱۵ هزار و ۲۸۰ را نفرات لیست علی البدل شورای ششم شیراز دانست.

رئیس ستاد انتخابات شیراز، که پیش از این بارها مورد انتقاد اهالی رسانه قرار گرفته بود و دیروز، تنها حاضر شده بود با صدا و سیما در خصوص آرای اولیه انتخابات شورای شیراز، گفت و گو کند، با ابراز ناراحتی از وضعیت پیش آمده در اعلام نتایج شورای شهر این کلانشهر و در پاسخ به گلایه خبرنگاران در این باره، گفت: از وضعیتی که پیش آمده ناراحت هستم البته دنبال توجیه هم نیستم.

امیری با بیان اینکه به لحاظ قیاس با شهرهای هم طراز این وضعیت در کلانشهرهای دیگر هم وجود داشت، گفت: شرمنده حضور اصحاب رسانه هستم.

هیچ پشت صحنه‌ای در انتخابات شیراز وجود نداشت

او با بیان اینکه تاخیر در آغاز فرآیند انتخابات در شیراز با گلایه مردم و رسانه‌ها بهم مرتبط است، عنوان کرد: صادقانه با مردم و رسانه‌ها صحبت کرده‌ام و هیچ پشت صحنه‌ای در انتخابات وجود نداشت و اگر هم وجود داشت، بنده هم تحت تاثیر فشارها قرار بگیریم.

فرماندار شیراز با بیان اینکه آنچه که امروز اعلام می‌شود،  واقعیات موجود است، خاطرنشان کرد: با برگزاری انتخابات برداشت ما این بود که کمتر از نیم ساعت اطلاعات به مردم داده می‌شود اما ایجاد مشکل در شبکه در زمان ابتدای رای گیری این برداشت ذهنی را مخدوش کرد.

امیری همچنین با تاکید بر اینکه طبق قانون اولویت اعلام نتایج با انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: تا بعدازظهر روز شنبه ٣٠ خرداد اعلام نهایی نتایج ریاست جمهوری به طول انجامید.

او خاطرنشان کرد: باید این وضعیت سامان پیدا می‌کرد تا بتوانیم جواب دقیقی به مردم بدهیم اما آرای دستی برداشت ذهنی ما را بهم ریخت اما اکنون با سربلندی حاضریم با هر کسی در هر موقعیتی گفت‌وگو کنیم.

فرماندار شیراز با بیان اینکه آمار نهایی نسبت به اعلام نتایج اولیه که با شمارش آرای الکترونیک ارائه کردیم در ٥٠ نفر اول تغییر و جابجایی ایجاد نکره است، گفت: از ارای دستی با اطمینان دفاع می‌کنیم و هر بازرسی که علاقمند است، می‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند.

امیری همچنین ضمن قدردانی از حضور ارزشمند مردم علی‌رغم همه نارضایتی‌های اجتماعی، شیوع کرونا و تبلیغات سنگین دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، گفت: روز ۲۸ خرداد شاهد یک حماسه با شکوهی بودیم که جای تبریک و گرامیداشت دارد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید