خانه / دسته‌بندی نشده / قوانین، مناسب اقتصاد نفتی است/ حمایت ازفناوران دانشگاه آزاد

قوانین، مناسب اقتصاد نفتی است/ حمایت ازفناوران دانشگاه آزاد



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمود شیخ زین الدین امروز (یکشنبه) در آیین پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بیش از 100 سال مقررات بر مبنای فروش نفت تنظیم شده است تا نفت فروخته و فناوری از خارج تامین شود.
وی تصریح کرد: قوانین استاندارد، بیمه و …آمادگی خرید محصولات فناوری بالا را ندارد. هزینه های دوره توسعه فناوری هم زیاد است و بازار داخلی به تنهایی جوابگو نیست؛ باید دنبال بازار خارجی باشیم.
شیخ زین الدین ادامه داد: مجموعه عوامل باعث شده اگر فکری برای بازار‌ محصولات دانش بنیان نکنیم، تمام تلاش های 38 ساله برای توسعه فناوری در معرض خطر است.

*فساد ترجیح خرید از توان خارجی با وجود توان داخلی
معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: فساد انواعی دارد و همه نوع آن بد است؛ هیچ فسادی بدتر از این نیست که امکان خریدی از توان داخلی باشد و این کار را نکنیم.
وی با اشاره به واردات قانونی و غیرقانونی تاکید کرد: اگر کسی بتواند جلوی واردات را بگیرد و این کار را نکند؛ یکی از بزرگ ترین فسادها را مرتکب شده است.
شیخ زین الدین با اشاره به اقدامات معاونت علمی و فناوری در توسعه فناوری ها خاطرنشان کرد: در این معاونت بین دانشجویان دانشگاه آزاد و دولتی تفاوتی قایل نیستیم و از فناوران این دانشگاه هم حمایت می کنیم.
وی با اشاره به تشکیل دفاتر نوآوری در دانشگاه ها گفت: این دفاتر به نضج گرفتن استارتاپ های خدماتی منجر شد که نقاط منفی و مثبت خود را دارند ولی به سرعت رشد می کنند، در مجموع از نوآوری ها در دانشگاه آزاد 14 میلیارد تومان حمایت کردیم.
وی با اشاره به مصوبه دولت در زمینه حمایت از بازار شرکت های دانش بنیان گفت: بر اساس این مصوبه 10 هزار میلیارد تومان در سال های 96 و 97 برای بهبود بازار این شرکت ها اختصاص یافته است.
این مراسم همزمان با هفته پژوهش (21 تا 27 آذر) برگزار‌ می شود و تقدیر از پژوهشگران برتر در 7 گروه علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، هنر، معماری، فنی و مهندسی و کشاورزی از دیگر بخش های آن است.

* آیین نامه های ارتقای اساتید باید تغییر کند
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پانزدهمین گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد با اشاره یه حضور در هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: 161 محصول در شاخه های تجهیزات و ساخت و تولید مکاترونیک، صنایع شیمیایی و نانو، نرم افزار و کامپیوتر، کشاورزی و صنایع غذایی، مهندسی پزشکی، عمران و سازه های بتونی در غرفه دانشگاه آزاد در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.
بیژن رنجبر ادامه داد: همچنین 7 نفر از پژوهشگران برتر واحدهای مختلف به وزارت علوم معرفی شدند که از 21 فناور برتری که فردا در حضور ریاست جمهوری تقدیر می شوند یک فناور برتر از دانشگاه آزاد واحد خراسان است.
وی با تاکید بر تبدیل شدن علم و پژوهش به ثروت گفت: مسایل را باید دقیق با شناخت متغیرهای تاثیرگذار تبیین کنیم و راهبردهای حل این مساله را بیابیم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد حدود 45 درصد ظرفیت آموزش عالی را در اختیار دارد یادآور شد: ارتقای جایگاه پژوهش در آیین نامه های ترفیع اساتید، تقویت و ارتقای الگوهای بازاریابی و حمایت از تولیدات شرکت های دانش بنیان از جمله راهبردهایی است که به بهبود روند تسهیل علم به ثروت کمک می کند.
در این مراسم از پژوهشگران برتر واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی؛ شامل فریده نامورد در گروه علوم پزشکی استادیار از استان خراسان رضوی و واحد مشهد، رضا فرضی پور صائن در گروه علوم انسانی استاد از استان البرز و واحد کرج، فرح حبیب در گروه هنر و معماری استاد از استان تهران واحد علوم و تحقیقات، حسنعلی زمانی در گروه علوم پایه استاد از استان خراسان رضوی و واحد مشهد، رامین یوسفی در گروه فنی و مهندسی دانشیار از استان خوزستان و واحد مسجد سلیمان، مجید طغیانی خوراسگانی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی استاد از استان اصفهان و واحد خوراسگان و ابراهیم رحیمی در گروه دامپزشکی استاد از استان چهارمحال بختیاری و واحد شهرکرد در حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون پژوهشی این دانشگاه تقدیر شد.
علمی**9157**1440
خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید