خانه / اخبار روز / مبلغ:مشکلات امروز را باید فراتر از مسائل سطحی و ظاهری ببینم

مبلغ:مشکلات امروز را باید فراتر از مسائل سطحی و ظاهری ببینم

مرتضی مبلغ در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت همکاری و همدلی میان مسئولان کشور اظهار کرد: همکاری بین قوا در شرایط  بسیارعادی هم امری کاملا ضروری است؛ چه برسد به زمانی که به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها چنین تحت فشار هستیم.

وی ادامه داد: کل دستگاه‌های یک حاکمیت باید در راستای حل مشکلات  کشور حرکت کند و هیچ دستگاهی به هیچ وجه حق ندارد کشور را به دیلیل عقاید خود وارد چالش‌های بی سرانجام و مضر کند. اگر شرایط  مثل امروز خطیر باشد و مشکلات روزانه افزایش پیدا کند نیز این ضرورت بیش‌از گذشته احساس می‌شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد:  نه فقط مجلس یازدهم با طیف اصولگرایانی که بر سر کار آمده بلکه هیچ نهاد دیگری حق ندارد وارد چالش‌های مخرب شود. باید همه قوا و نهادها همکار و همدل شوند تا کشور راهش را پیدا کند.

وی سپس گفت: مشکلات امروز را باید فراتر از مسائل سطحی و ظاهری ببینیم. مشکلات اساسی کشور به اشکالاتی که در رویکردهای حاکمیتی وجود دارد باز می‌گردد. این‌ مشکلات قدیمی روند فرساینده ای را ایجاد کرده است.

مبلغ یادآور شد: تمام دستگاه‌های کشور چه آنان که مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و چه آنانی که انتصابشان غیر مسقیم است موظف به همکاری، درک متقابل و پاسخ‌گویی به مطالبات حقیقی مردم هستند.

وی در ادامه به عملکرد نهادهایی مانند  شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: در تمام مسائل کلان مانند اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، فرهنگ و اجتماع همه دستگاه‌ها و قوا باید در یک راستا حرکت کرده و از ایجاد چند دستگی در قوانین بپرهیزند.

مبلغ در پایان گفت: رسانه ملی باید صدای ملت باشد و به جای ورود به چالش‌ها و عملکرد یک سویه خواستار برطرف شدن موانع توسعه و رشد کشور باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید