خانه / اخبار روز / محمدی: ملاک اصلی ما انتخابی رقابت‌های جهانی صربستان است/امامی به‌راحتی حریفش را شکست داد

محمدی: ملاک اصلی ما انتخابی رقابت‌های جهانی صربستان است/امامی به‌راحتی حریفش را شکست داد

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری انتخابی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد بین یونس امامی و جمال عبادی که با برتری امامی در تک‌مبارزه به پایان رسید و برخی انتقادات از اینکه چرا تنها یک کشتی برگزار شد، اظهار کرد: این کشتی در شرایط کاملا برابر و عادلانه برگزار شد و ما به هر دو کشتی گیر ۱۰ روز قبل از مبارزه اعلام کردیم که رقابت انتخابی در سر وزن قانونی برگزار خواهد شد. حتی این موضوع را نیز بر روی سایت فدراسیون رسما اعلام کردیم که ممکن است در تک مبارزه و یا بر اساس نظر کادر فنی بر اساس دو برد از سه مبارزه باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: اینکه بخواهیم پس از باخت برای توجیه عملکردمان از گفتن واقعیت خودداری کنیم کار پسندیده ای نیست و صورت خوشی ندارد.شرایط کاملا برابر بود و امامی توانست در یک مبارزه کاملا برتر با شایستگی به برتری برسد.

وی با تاکید بر اینکه کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد قطعا امتیازات و شرایط ویژه تری را برای نفرات فنوان دار در رقابت های جهانی در نظر می گیرد، گفت: این موضوع بر اساس شایسته سالاری و ارزیابی های فنی صورت می گیرد و عین عدالت است. قطعا هر کشتی گیری که بتواند با شایستگی توانایی خود را در رقابت های مهم بین المللی همچون قهرمانی جهان با کسب مدال ثابت کند از این قاعده مستثنی نیست. یونس امامی عنوان دار جهان است و با وجود اینکه تازه به وزن ۷۴ کیلوگرم آمده موفق شده عبادی را به راحتی شکست دهد، خب کدام عقل سلیمی می گوید باز هم مبارزه انتخابی را تکرار کنیم؟ این موضوع با تدابیر و بررسی های مجموعه کادر فنی اتخاذ شد و کاملا از آن دفاع می کنیم. 

محمدی در ادامه، درباره انتقادات جمال عبادی پس از این شکست و اینکه مبارزه در شرایط برابر نبوده است، گفت: این رقابت در شرایطی کاملا برابر برگزار شد و هر دو کشتی گیر در شرایط تمرینی برابر به مصاف هم رفتند و متاسفانه برخی صحبت ها برای توجیه شکست قابل قبول نیست. وقتی کشتی گیری که مدت زیادی است در این وزن حضور دارد به یک کشتی گیر تازه وارد می بازد دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند. هر فردی که کمترین شناختی از کشتی دارد و آن را می فهمد می داند حق با چه کسی بوده است. 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه درباره شرایط تیم ملی کشتی آزاد پس از برگزاری چهارمین اردو در راه حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک و قهرمانی آسیا، گفت: خدا را شکر به لحاظ ارزیابی های کلی روند مثبت و رو به رشدی را هم به لحاظ روحی و هم جسمی و فنی طی کرده ایم. با توجه به دوری طولانی مدت از تمرین و مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیشتر تاکید ما در این اردوها بر روی تمرینات استقامتی و هوازی با حجم بالا و شدت کم بوده است‌. در مجموع برگزاری این ۴ مرحله اردو به ما کمک زیادی کرد تا بچه ها به شرایط نرمال و حتی ایده آل برسند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود و ارزیابی های کادر فنی، به کسب نتیجه در رقابت های پیش رو و مخصوصا کسب سهمیه المپیک و پس از آن المپیک توکیو خوشبین است یا خیر، خاطرنشان کرد: قطعا با امیدواری به تلاشمان ادامه می دهیم و تمامی بچه ها در جوی کاملا آرام با همدلی و انگیزه زیاد کارشان را انجام می دهند که این موضوع بسیار اهمیت دارد. کشتی ما برای کسب موفقیت به همدلی و آرامش و حمایت هر چه بیشتر نیاز دارد، این ها لازمه موفقیت کشتی است. همه ما با همه توان برای موفقیت تیم ملی تلاش می کنیم، شرایط و عملکرد بچه ها در زمان مبارزه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. ما برای تک تک نفرات برنامه ریزی داریم و امیدوارم در نهایت با تلاش و پشتکار به بهترین نتیجه برسیم‌.

وی درباره برنامه نهایی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای انتخاب نفرات المپیکی و حرف و حدیث های زیاد پیرامون این مسئله، گفت: ما از جام تختی و رقابت های قهرمانی آسیا در سال گذشته و به طور کلی مسابقات قبل از شیوع کرونا، یک سری از کشتی گیران را به اردو دعوت کردیم. با هدف حضور در رقابت های قهرمانی جهان در صربستان، رقابت های انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم اما رقابت های قهرمانی جهان لغو شد. در چنین شرایطی مبنا و ملاک اصلی ما برای شناخت ترکیب تیم ملی همان رقابت های انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان صربستان است. البته احتمال دارد با توجه به شرایط و صلاحدید کادر فنی بین تعداد محدود در برخی اوزان، تورنمنت های بین المللی و حتی رقابت انتخابی را نیز برای شناخت ترکیب تیم ملی در المپیک داشته باشیم. ممکن است حتی کشتی گیری که در انتخابی تیم ملی قهرمان شده نیز برای محمک بیشتر به تورنمنت بین المللی اعزام شود.

محمدی با دفاع از برنامه کادر فنی در این رابطه، و در پاسخ به ابن سوال که با این اوصاف پس شاهد برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک نخواهیم بود، گفت: با توجه به شرایط موجود، مگر می توانیم بار دیگر رقابت های انتخابی تیم ملی را به صورت کامل برگزار کنیم؟ این موضوع اصلا به سود تیم ملی نیست، نه با شرایط شیوع کرونا منطقی است و نه به لحاظ فنی درست است. ما یک بار انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم و همان مبنای کار ما خواهد بود، حال ممکن است با توجه به بررسی ها و صلاحدید در برخی اوزان نفراتی را در تورنمنت ها محک بزنیم و در نهایت اگر نیاز باشد حتی رقابت انتخابی بگذاریم. این بحث کاملا شفاف و بر اساس شایسته سالاری و توانایی آزادکاران حاضر در اردو است.

وی درباره هدف کادر فنی از برگزاری انتخابی در اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد که قرار است ۱۹ اسفند برگزار شود، گفت: این مسابقات یک مرحله از انتخابی المپیک است. پس از آن نیز با توجه به شرایط و بررسی کادر فنی اگر نیاز باشد احتمال دارد به تورنمنت بین المللی نیز اعزام شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، درباره برنامه کادر فنی درباره ۴ وزن دیگر المپیکی برای شناخت ترکیب تیم ملی، خاطرنشان کرد: ما هنوز در ۳ وزن ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم سهمیه المپیک را نگرفته ایم و بحث شناخت ترکیب در المپیک پیش از رقابت های گزینشی معنا ندارد. هدف اول ما کسب سهمیه المپیک در این ۳ وزن است و بعد از آن درباره المپیک تصمیم گیری می کنیم. 

وی با اشاره به حساسیت کادر فنی بر روی وزن ۱۲۵ کیلوگرم، گفت: درباره سیاست های کادر فنی در این وزن با رییس محترم فدراسیون کشتی و آقای کاوه مدیر تیم ملی کشتی آزاد به جمع بندی نهایی رسیدیم که نیاز است نفردت مدعی این وزن در تورنمنت بین المللی محک جدی بخورند. این موضوع حق کادر فنی است و لازم است با بررسی کامل در این وزن تصمیم گیری کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره صحبت های علیرضا دبیر مبنی بر اینکه قطعا تمامی ملی پوشان ایران در المپیک با برگزاری دیدار انتخابی معرفی می شوند، تصریح کرد: ما انتخابی را با روش محمک در تورنمنت و حتی در صورت نیاز مبارزه رو در رو اعمال می کنیم. منطور آقای دبیر نیز همین بوده و قطعا تمامی کشتی گیران بر اساس شایسته سالاری و با هدف کسب موفقیت در المپیک انتخاب خواهند شد. دست کادر فنی در این رابطه باز گذاشته شده تا بتوانیم با استفاده از تمام پتانسیل کشتی و بر اساس عدالت بهترین ترکیب را انتخاب کنیم.

محمدی با تاکید بر سعی و تلاش مجموعه کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای انتخاب برترین ها در المپیک توکیو، گفت: قطعا کشتی گیری به المپیک می رود که با تمام وجود به روی تشک برود و تنها هدفش افتخارآفرینی و کسب مدال در المپیک باشد. کشتی گیری که فقط بخواهد در المپیک باشد به درد تیم ملی نمی خورد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره برخی شایعات مبنی بر اینکه امکان دارد در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی به رقابت های گزینشی المپیک و یونس امامی به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شوند و اینکه آیا این تصمیم به سود تیم ملی است، گفت: ما به همراه مدیر تیم ملی و شخص رییس فدراسیون هیچ تصمیم قطعی در اینباره نگرفته ایم و شرایط این دو کشتی گیر در اردوها به دقت بررسی خواهد شد تا یکی از این دو نفر به کسب سهمیه و دیگری به قهرمانی آسیا اعزام شوند.

محمدی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا هدف کادر فنی کامل کردن سهمیه ها در رقابت های گزینشی قاره آسیاست، گفت: روش کار ما و مسیری را که طی می کنیم کاملا شفاف است و صادقانه مسائل مختلف را بیان می کنیم. ما باید بر روی کارمان و هدفی که داریم تمرکز کنیم و در این راه برای کسب موفقیت به حمایت، آرامش و همدلی نیاز داریم. قطعا هدف ما این است که ۳ سهمیه باقیمانده را در همین رقابت های گزینشی آسیا بگیریم تا در ادامه به دنبال حضور موفق در المپیک باشیم‌. در المپیک کار سختی داریم و قبل از آن در رقابت های گزینشی نیز کار خیلی سخت تری خواهیم داشت. رقابت های قهرمانی آسیا هدف ما نیست و قطعا مهمترین هدف ما در حال حاضر کسب سه سهمیه باقیمانده در مسابقات گزینشی قزاقستان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید