خانه / دسته‌بندی نشده / مرکز رشد مهندسی پزشکی سپاه عاشورا راه اندازی شد

مرکز رشد مهندسی پزشکی سپاه عاشورا راه اندازی شد



به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا روز پنجشنبه در آئین افتتاح این مرکز با اشاره به توانمندی ‌های جوانان ایرانی در تولید دانش، مشکلات موجود بر سر راه جوانان متفکر و خلاق کشور را ناشی از ضعف مدیریت و بی توجهی به استفاده از استعداد‌‌های نسل جوان دانست.
سردار غلام‌‌عسکر کریمیان با بیان اینکه نمی‌ ‌توانیم بگوییم دشمن ما را به حال خودمان وا خواهد گذاشت، اظهارکرد: تا وقتی که بر افکار انقلابی و تحول ‌گرایانه خودمان پافشاری می‌ کنیم، دشمنی استکبار جهانی نیز با ما ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه چاره‌‌ای جر تمرکز روی زیرساخت‌‌ها نداریم و باید از کارهای سطحی عبور کنیم، افزود: اقتصاد و معیشت ما وابسته به تولید علم و فناوری است و باید توجه داشت که رشد اقتصادی بدون تولید علم میسر نخواهد بود.
کریمیان ادامه داد: ما در همه عرصه‌‌ها حتی در عرصه‌‌های نظامی هم به تولید علم نیاز داریم و در بحث ظرفیت علمی جوانان‌ نیز هیچ خلائی نداریم اما مشکل ما مدیریتی است و باید با تلاش جوانان این مشکلات را از سر راه برداریم.
وی اضافه کرد: امروز با اراده همین جوانان مومن و متخصص، سپاه عاشورا در بحث محرومیت زدایی و توانمندسازی روستاها وارد عمل شده و تاکنون 120 روستا را تحت پوشش قرار داده است.
به گزارش ایرنا، مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه عاشورا نیز در این مراسم، گفت: مرکز رشد مهندسی پزشکی از ابتدای امسال فعالیت آزمایشی خود را شروع کرد اما از امروز این مرکز به صورت رسمی افتتاح می ‌‌شود.
حسین جهانگیری افزود: محصولات این‌ مرکز تولیدمحور خواهد بود که کاری مهم و ارزشمند به شمار می رود و محصولات آن پایه دانش بنیان دارد و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.
وی گفت: تاکنون 6 مرکز رشد توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه عاشورا راه اندازی شده است و اعلام می کنیم که این سازمان پیشرو حرکت‌های علمی در کشور است.
جهانگیری گفت: این مرکز در راستای تامین نیازهای صنعت پزشکی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به ماموریتهای این مرکز، افزود: این مرکز با مهیا کردن بسترهای لازم جهت تحقیق و پژوهش در حوزه مهندسی پزشکی آماده ارائه خدمات حمایتی از قبیل مشاوره ای و کارگاهی در جهت تبدیل ایده به نمونه آزمایشگاهی و کمک به تجاری سازی محصولات است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/3038



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید