خانه / دسته‌بندی نشده / معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران :جمهوری اسلامی از فضای سایبری امنی برخوردار است

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران :جمهوری اسلامی از فضای سایبری امنی برخوردار است



«سید هادی سجادی» روز چهارشنبه ، درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین امنیت سایبری پیشرفت های خوبی دارد و در میان کشورهای اسلامی حاضر در این همایش وضعیت مطلوبی در حوزه امنیت سایبری داریم.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت سازی خیلی خوبی در حوزه تامین امنیت در فضای سایبری انجام داده است، گفت: ایران از لحاظ ظرفیت سازی در فضای سایبری در میان کشورهای اسلامی خوب ارزیابی می شود و مورد تحسین اکثر کشورها قرار گرفته است .
سجادی، اهمیت همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این حوزه را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشورهای اسلامی در حوزه های مقابله با تهدیدات مشترک، توسعه و گسترش آموزش بویژه در سطح متخصصان با یگدیگر همکاری می کنند.
وی افزود: در این ارتباط مرکز واکنش سریع به حوادث سایبری در قالب سازمان همکاری اسلامی فعال است و جمهوری اسلامی ایران 12 سال است که عضو این مرکز می باشد و ایران همچنین جزو هفت کشور کمیته راهبری این مرکز است .
معاون سازمان فناوری اطلاعات کشورمان، توسعه آگاهی های امنیتی میان افراد جامعه را از نظر تامین امنیت فضای سایبری مهم خواند و افزود: ما باید خود حفاظتی و خود مراقبتی را در کشورمان توسعه بدهیم.
سجادی، با اشاره به اینکه ما باید فعالیت های زیادی را در این زمینه انجام دهیم، افزود: تقویت نیروی انسانی متخصص در حوزه امنیت سایبری یک امر بسیار مهم است و بنا براین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده است در چهار سال آینده در کشورمان 10 هزار نیروی متخصص فعال در این حوزه داشته باشیم.
سجادی همکاری متخصصان کشورهای اسلامی در حوزه تامین امنیت سایبری را برای هر یک از این کشورها در مقابله با تهدیدات سایبری مهم دانست.
همایش بین المللی سه روزه مراکز واکنش سریع به حوادث سایبری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز گذشته ( سه شنبه ) با حضور 21 کشور عضو این سازمان و نیز 11 کشور دیگر در باکو آغار به کار کرد .
توسعه همکاری میان کشورهای اسلامی در مقابله با تهدیدات مشترک سایبری موضوع اصلی این همایش بین المللی سالانه است .
آساق ** 337** 1579*شبس*1613* مرضیه فاتحی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید