خانه / دسته‌بندی نشده / معرفی سازمان های برتر کسب وکارایرانی ازسوی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا

معرفی سازمان های برتر کسب وکارایرانی ازسوی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا



به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، امروزه یکی از مشکلات بسیاری از سازمان ها و شرکت های نوپا عدم استفاده از تجربیات سایر شرکت ها و سازمان هایی است که پیش از این طعم شکست و موفقیت را در پیمایش همان راه چشیده اند و همین نیز باعث شده است که عمر بسیاری از سازمان های نوپا در دنیا کمتر از پنج سال باشد.
بر همین اساس بود که روسای 14 سازمان و شرکت بزرگ و پیشرو کسب و کار اروپا، در نشستی مشترک در سال 1988 بیانیه تشکیل بنیادی را تحت عنوان (EFQM) به منظور ارتقای رقابت پذیری کسب و کارهای اروپا بعنوان فرصتی ‌برای ورود به کسب و کار جهانی به امضاء رساندند و این بنیاد یکسال بعد یعنی در سال 1989 با اعلام رسمی تعهد 67 سازمان پیشرو اروپا آغاز به کار کرد و تیرماه سال گذشته (1395) بود که بنیاد مدیریت کیفیت اروپا در ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
حالا با گذشت یکسال از فعالیت بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) قرار است بعداز یک دوره آموزشی و ارزیابی های انجام شده از بین 20 سازمان و شرکت های غول ایرانی در دو سازمان ایرانی موفق از بین 20 سازمان شرکت کننده در این دوره معرفی و تجلیل شود.
دکترسعید سهراب پور ریاست عالی نمایندگی EFQM در ایران امروز یکشنبه در نشست خبری ، با اشاره به آغاز فعالیت رسمی این بنیاد اروپایی در حوزه مدیریت کسب و کار، با اشاره به اظهارکرد: EFQM در واقع عنوان بزرگ ترین و معتبرترین مرجع جهانی در حوزه سرآمدی کسب و کار است.
وی ادامه داد: بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) تجربیات 30 سال حضور بسیاری از شرکت های بزرگ و پیشرو دنیا را در خود جای داده است و حاصل مبادله تجربیات موفق و ناموفق حدود 35 هزار سازمانی است که در طول این سالها با این بنیاد همکاری داشته اند.
سهراب پور خاطرنشان کرد:بنیاد EFQM با ایجاد تیمی متشکل از برترین محققان و صنعتگران، مدل سرآمدی EFQM را به عنوان چارچوبی جامع و عملیاتی برای تمامی سازمان ها با هر ابعاد و نوع کسب و کاری توسعه داده است.
وی با اشاره به دلائل راه اندازی نمایندگی این بیناد در ایران اظهارکرد: متاسفانه در طول سالهای گذشته با استفاده از اسم EFQM یکسری فعالیت ها شده بود که رنجش مدیران آن را بدنبال داشت، لذا در سال 1395 به یک نمایندگی رسمی در ایران راه اندازی کردند که کلیه فعالیت ها تنها از این کانال انجام شود.
سهراب پور در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و نتایج ارزیابی ها بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) در طول سه ماه گذشته، فردا دوشنبه 27 آذرماه برای نخستین بار در ایران سازمان های برتر کسب و کار در کشورمان با اهداء لوح از سوی بیناد EFQM معرفی و تجلیل خواهند شد.
به گفته ریاست عالی نمایندگی EFQMدر کشورمان، این بنیاد هر سه سال، مدل داوری خود را تغییر می دهد و کسانی که پیش تر داور بوده اند نیز باید آموزش های جدید را ببینند.
سهراب پور یکی از مهم ترین ضرورت های کسب و کار که اغلب مغفول می ماند را توجه به بهره گیری از آخرین دستاوردهای مدیریت کسب و کار برشمرد و گفت: این رکن مهم باید در کنار توجه همیشگی و رایج به ماشین آلات و ابزار باشد. مهم ترین ضرورت در گروه مدل های مشهور مدیریت کسب و کار دنیا مانند EFQM توجه به سیر تحولات و نحوه مواجهه فکری با آنها در دنیا و موفقیت در شرایط پیچیده و رقابتی جهانی است.
لئون توسنت مدیر عامل بنیاد EFQM نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه، این بنیاد یک بنیاد کیفی از اروپا است که حدود 25 سال پیش با مساعدت و تشریک مساعی رهبران شرکت های اروپایی شکل گرفته است، ابتدا هدف از راه اندازی این بنیاد کمک به تمام شرکت ها و سازمان های اروپایی برای افزایش توان رقابتی بوده است تا بصورت الگو در سطح جهان مطرح و از اقتصاد کشورمان حمایت کنند.
وی ادامه داد: نگاهی به سابقه و عملکرد بنیاد EFQM بیانگر آن است، که بنیاد مدیریت کیفیت اروپا در طول سالهای گذشته توانسته است کمک هایی را به بسیاری از شرکت ها و سازمان های دنیا به منظور آمادگی برای اعمال تغییرات و افزایش تجربیات داشته باشد.
مدیر عامل بنیاد EFQM ادامه داد: مدل این بنیاد نشان می دهد بهترین مدل سرآمدی در تمام دنیا است و مدل سرامدی آن دیگر به مرزهای اروپا محدود نیست و اخیرا دامنه حضور خود را به خارج از اروپا از جمله کشور چین در خاور دور و همچنین کشور پرو در منطقه آمریکای جنوبی کشیده است ضمن اینکه ما یک دفتر نیز در دوبی راه اندازی کرده ایم و البته از یکسال پیش نیز با تاسیس نمایندگی درایران تعامل خود را با شرکت ها و سازمان های ایرانی آغاز کرده است.
وی اظهارکرد: مدل EFQM در واقع یک نقشه راهی است برای مدیران سازمان ها و شرکت ها برای اینکه به سطح بالاتری از سرآمدی و بالاترین سطوح رهبری کسب و کار دست یابند. ما نیز برای ارتقاء سازمان ها و بنگاه ها در تراز جهانی پیاده سازی این مدل را به آنها پیشنهاد می کنیم.
وی با بیان اینکه، EFQM افتخار می کند که توانسته است برنامه سرآمدی را با تاسیس دفتر نمایندگی این بنیاد در ایران همگام با سراسر جهان راه اندازی کند، افزود: در واقع کاری که ما انجام می دهیم در باره شرکت ها استفاده از تیم های ارزیابی که افراد خبره ای می باشند برای ورود به سازمان ها و شرکت ها به منظور شناسایی نقاط قوت، قابل بهبود و ارزش افزای این بنگاه ها برای بهبود مستمر است.
علمی ** 1836 **1440
خبرنگار:یوسف درویشی** انتشار:گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید