خانه / دسته‌بندی نشده / مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه



اخبار داخلی
**********
* نیویورک- ایرنا- نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی ایران و حمایت از اقدامات خرابکارانه اعتراض کرد.
* تهران- ایرنا- «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ثابت بودن میزان صادرات نفت در سالجاری به نسبت سال گذشته، پیش بینی تحقق رشد میانگین 7 درصدی اقتصاد کشور در سال جاری را، به لحاظ عدم تاثیر پذیری آن از افزایش صادرات نفت، بسیار ارزشمند و مهم عنوان کرد.
* تهران- ایرنا- دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با تاکید براینکه همبستگی عمیق ملی، این کشور را تاکنون حفظ کرده است، گفت: نباید اجازه دهیم کوچکترین حرکت در کشور موجب امیدواری برای دشمنان و دلسردی دوستان نظام جمهوری اسلامی ایران شود.
* اهواز- ایرنا- سفیر ایران در لهستان گفت: درحال حاضر هرگونه اقدام و برنامه ای در منطقه خاور میانه بدون در نظر گرفتن نقش ایران محکوم به شکست است و این یک توفیق بزرگ برای کشور ما است.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.4 ریشتر ساعت 12 دقیقه و 30 ثانیه بامداد امروز (پنجشنبه) بار دیگر حوالی کوهبنان در استان کرمان را لرزاند.
* اهواز- ایرنا- سفیر ایران در لهستان گفت: ایران و لهستان وجوه مشترک اقتصادی زیادی با هم دارند و این کشور می تواند شریک اقتصادی خوبی برای کشورمان باشد.
* تهران- ایرنا- دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: امیدوارم همه پیروان ادیان الهی، آموزه های اصلی و اساسی ادیان مثل محبت و صلح دوستی را که بین همه مشترک است، به خوبی درک کرده و مروج عملی این ارزش ها باشند.
* بوشهر- ایرنا- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: میزان در گزینش افراد حال فعلی افراد است مگر اینکه فرد مورد گزینش عضو گروهک های خاص باشد و در بیان سئوال ها تلاش شود متناسب با شغل مورد نظر طرح شود.
* تهران- ایرنا- یکصد و پانزدهمین شماره خط حزب‌الله با یادداشتی با عنوان «سناریوی آشوب» که گزارشی است از اقدامات و طراحی مقامات آمریکایی و همدستان منطقه‌ای آنان برای به آشوب کشاندن ایران، ‌منتشر شد.
* گرگان- ایرنا- رئیس دادگستری کل استان گلستان با اشاره به دستگیری عده ای که موجبات ناآرامی در سطح شهر گرگان را فراهم آورده بودند، گفت: یک نفر از آنها سرشاخه اصلی بوده که در بازداشت موقت تا تکمیل نهایی پرونده اش خواهد بود.
* تهران- ایرنا- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند تهدیدات دفاعی و امنیتی علیه ایران اسلامی دیگر جواب نمی دهد، گفت: امروز می توانیم بگوییم روز پایان فتنه 96 است.
* تهران- ایرنا- مادر رحمان دادمان وزیر فقید راه و ترابری در دولت اصلاحات به رحمت ایزدی پیوست.
* رشت- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه کشور از راه اندازی سامانه دریافت کمک‌های مردمی از طریق تلفن همراه خبر داد و گفت: خیران از این طریق می‌توانند کمک کنند.
* تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حذف نام صندوق های زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت از فهرست موارد مشمول واگذاری در سال 1396 را خواستار شد.
* تهران- ایرنا- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد حجاب روشی که در سطح کشور داشتیم موفق بوده و قابل قبول است و نیاز به قانون نداریم.
* تهران- ایرنا- امروز شاخص کل بورس با افت 311 واحدی به رقم 95 هزار و 929 رسید اما گروه های فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
* اصفهان- ایرنا- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: لازم است به جای روش وثیقه گذاری در بانک ها برای اعطای تسهیلات از روش اعتبارسنجی و رتبه بندی استفاده شود.
* تهران- ایرنا- محدودشدن برخی شبکه های اجتماعی در روزهای اخیر و ادامه یافتن آن علاوه بر پررونق کردن بازار فروش انواع فیلترشکن ها، کسب و کارهای نوپایی را که در این زیرساخت ها ایجاد شده با مشکلات جدی مواجه کرده است.
* استانها- ایرنا- مردم بابصیرت و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی خودخوش در نقاط مختلف کشور، ضمن اعلام حمایت قاطع خود از ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب و محکومیت اقدام اخیر عده ای فرصت طلب، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشتند.
* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با توجه به نقش پژوهشی خود می تواند به اندیشکده ای برای این وزارتخانه با نقش حسگر فضای فرهنگی و اجتماعی کشور تبدیل شود.
* همدان- ایرنا- هزاران تن از مردم ولایتمدار و انقلابی همدان در اعتراض به عاملان ایجاد ناآرامی های اخیر در کشور و استان، با حضور در پیاده راه بوعلی این شهر راهپیمایی کردند و صحنه های دیدنی از حماسه ای دیگر آفریدند.

اخبار خارجی
**********
* بیروت- ایرنا- «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که وضعیت در ایران نگران کننده نیست و مسئولان این کشور رفتار خوبی با رخدادهای اخیر داشتند و معترضان را از آشوبگران جدا کرده اند.
* دمشق- ایرنا- «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه گفت که پیروزی های اخیر ارتش ما و متحدان در منطقه با شکست دشمنان همراه بود و این روند سبب کشاندن اغتشاش توسط آنان در ایران شده است.
* تهران- ایرنا- در تازه ترین حمله هوایی عربستان به منطقه ای در استان «الحدیده» واقع در غرب یمن، 9 غیرنظامی کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.
* تهران- ایرنا- رسانه ها از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی نوار غزه و شنیده شدن صدای چند انفجار خبر دادند.
* پکن- ایرنا- آمریکا نسبت به آزمایش نوعی موشک بالستیک جدید از سوی چین که می تواند از دید رادارها پنهان بماند، ابراز نگرانی کرد.
* تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه مصر تصویب قانون موسوم به «قدس یکپارچه» در «کنیست»(پارلمان) رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را مغایر با قوانین بین المللی دانست.
* بغداد- ایرنا- مازن الدلیمی مشاور استاندار الانبار واقع در غرب عراق از بازگشت 165 خانواده آواره جنگ داعش به مناطق آزاد شده خود خبر داد .
* بغداد- ایرنا- سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که نیروهای پلیس توانستند 15 عضو انتحاری داعش را در نوار مرزی عراق و سوریه به هلاکت برسانند.
* آنکارا- ایرنا- لیلا بیرلیک نماینده شهر شیرناک در مجلس ملی ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق ها (ح.د.پ) به تحمل 21 ماه مجازات زندان محکوم شد.
* آنکارا- ایرنا- دادگاه رسیدگی به اتهامات هالک بانک ترکیه در آمریکا، محمد هاکان آتیلا معاون سابق بین الملل این بانک را در زمینه پولشویی گناهکار ندانست اما در پنج مورد از 6 اتهام وارد شده مجرم شناخت.
* باکو- ایرنا- رسانه های جمهوری آذربایجان ، راهپیمایی گسترده روز چهارشنبه مردم شهرهای مختلف ایران در محکومیت اغتشاش های اخیررا منعکس کردند و با انتشار عکس های این راهپیمایی وحدت مردم کشورمان را به نمایش گذاشتند.
* بغداد- ایرنا- سخنگوی محور شمال نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) گفت عامل ترورها و حملات مسلحانه اخیر در استان کرکوک، گروههای جدایی طلب کرد و شناخته شده هستند.
* تهران- ایرنا- عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: تا زمانی که آمریکا از تصمیم خود درباره قدس عقب نشینی نکند تحت هیچ شرایطی این کشور را به عنوان یک شریک در فرآیند صلح نخواهیم پذیرفت.
* دهلی نو- ایرنا- شرکت نفت و گاز طبیعی هند مقادیر قابل توجهی نفت و گاز طبیعی در سواحل این کشور در دریای عرب کشف کرده است.
* بلگراد- ایرنا- آلکساندر پاویچ تحلیلگر سیاسی صربستان گفت: بر خلاف ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی کشور شماره یک تروریست در جهان است.
* بیروت- ایرنا- نشست «مسئولیت رسانه ای پس از تصمیم ترامپ، حمایت از قدس و پایان اشغالگری» به همت اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در بیروت برگزار شد. شرکت کنندگان از ضرورت اتخاذ رویکرد و برنامه مشترک رسانه ای برای دفاع از قدس گفتند.
* مسکو- ایرنا- راهپیمایی گسترده مردم شهرهای مختلف کشورمان در محکومیت ناآرامی ها در رسانه های روسیه بازتاب گسترده داشت، رسانه های روسی در گزارش های خود یادآور شدند که مردم ایران علیه خشونت و آشوب آفرینی در شهرهای مختلف کشورشان راهپیمایی کردند.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید