خانه / دسته‌بندی نشده / مکرون:تصمیم ترامپ در خروج از توافق اقلیمی پاریس ‘خصمانه’ بود

مکرون:تصمیم ترامپ در خروج از توافق اقلیمی پاریس ‘خصمانه’ بود



به گزارش روزسه شنبه ایرنا، مکرون در مصاحبه ای با ‘سی بی اس نیوز’ با اشاره به خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس افزود: عقب نشینی ترامپ از این توافق ‘یک جریان برای من ایجاد کرد تا یک ضد جریان ایجاد کنم.’
وی باانتقاد ازترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس، پیشنهاد مذاکره مجدد در مورد این توافق را حضور تقریبا 200 کشور مضحک خواند و گفت:تصمیم برای خروج از توافق پاریس بسیار خصمانه است و چون یک طرف تصمیم به خروج گرفته دلیل نمی شود که دیگران به مذاکره مجدد اقدام کنند.
توافق پاریس اولین توافق اقلیمی جامع بین المللی است. این توافق تاریخی بعد از چند هفته گفت وگو در دسامبر 2015 (آبان و آذر 94) به دست آمد و از 4 نوامبر 2016 (آبان 95) به موجب چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل متحد در تغییر اقلیم اجرایی شد.
این توافق با تسامح تدوین شده بود تا هر کشوری بتواند راهکارهای مد نظر خود را برای مقابله با تغییرات اقلیم طراحی کند. توافق نامه در مجموع از هر کشوری می خواهد سطوح انتشار (دی اکسید کربن و دیگر گازهای حاصل از سوخت های فسیلی) را کاهش دهد تا دمای زمین بیش از یک و نیم درجه سلسیوس (یا سانتیگراد) از زمان قبل از دوران صنعتی شدن افزایش نیابد. با آن که این سطح از تغییرات دمایی ناچیز به نظر می رسد؛ اما توافق پاریس به موضوعاتی چون زنجیره تولید مواد غذایی و انرژی همچنین تمیزی منابع آب بسیار توجه دارد.
اروپام**3234**1590
انتشاردهنده: محمدحسن دوستارگان



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید