خانه / دسته‌بندی نشده / میزان بارش ها در همدان 44 درصد کاهش یافت

میزان بارش ها در همدان 44 درصد کاهش یافت



محمد حسن باقری شکیب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی در همدان 41 میلی متر بارندگی ثبت شده است که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت که 100 میلی بوده، 60 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: کمترین بارش های این مدت مربوط به قهاوند با 27 میلی متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 72 درصد کاهش دارد.
وی ادامه داد: بیشترین بارش ها نیز مربوط به تویسرکان با 76 میلی متر ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 40 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 48 درصد کاهش نشان می دهد.
باقری شکیب گفت: با توجه به نقشه های هواشناسی، آسمان استان تا 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش ملایم باد پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: از روز سه شنبه دمای هوا به تدریج و به ویژه در روزها یک درجه سانتیگراد افزایش می یابد و تا اواخر هفته جوی آرام و پایدار بر استان حاکم است.
باقری شکیب ادامه داد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته هفت درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر چهار درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی اضافه کرد: گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته مربوط به ملایر، نهاوند و اسدآباد با 6 درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین نقطه مربوط به رزن با 9 درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش می شود.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/1181/2090
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید