خانه / دسته‌بندی نشده / نخستین مسابقه دانشجویی مهندسی نفت (IranPetroMatch )

نخستین مسابقه دانشجویی مهندسی نفت (IranPetroMatch )



به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر محمدجواد عامری دبیر اولین دوره مسابقات دانشجویی مهندسی نفت (IranPetroMatch ) گفت: برغم اجرای مسابقات دانشجویی در سایر رشته های فنی و مهندسی، اجرای چنین مسابقه ای در حوزه‎ی مهندسی نفت به شدت مورد غفلت قرار گرفته بود. از این رو کارگروه نخستین مسابقه ی دانشجویی مهندسی نفت (IranPetroMatch)، اولین دوره از این مسابقات را با عنوان ‘طراحی سیال حفاری سبک’ و با حضور گروه های دانشجویی و صنعتی به مرحله اجرا درآورد.
وی افزود:با توجه به این که در سراسر دنیا، استفاده از افزایه‌های بومی موجود، در طراحی سیالات حفاری به عنوان یک امتیاز به شمار می‌رود، در این مسابقه نیز تلاش شده است تا محصولات تولیدی توسط شرکت کنندگان با استفاده از ساده‌ترین افزایه‌ها و وسایل موجود تهیه شوند. حضور نمایندگان صنعتی در زمان اجرای مسابقه و انتقال دانش فنی محصولات به صورت مستقیم، کمک شایانی را به پیاده سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه بومی سازی و تجاری سازی محصولات و هم‌چنین ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه کرده است.
عامری گفت: موضوع مسابقه به عنوان یکی از نیازهای مبرم صنعت نفت و گاز در بین شرکت‌های کارفرمایی و ارائه دهنده خدمات در این حوزه مطرح بوده، که این مهم در زمان طراحی موضوع مسابقه مد نظر بوده است. نظر به شیوه طراحی این مسابقه با هدف برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت، امکان تجاری سازی محصولات برتر از طریق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و حامیان فنی و مالی این مسابقه فراهم است.
وی اظهار امیدواری کرد: این شروع موفق در اجرای مسابقات دانشجویی در حوزه مهندسی نفت تغییری شگرف در ساخت سیالات حفاری سبک و تداوم برگزاری مسابقاتی از این دست در صنایع بالادستی را فراهم کند.
دبیر اولین دوره ی مسابقات دانشجویی مهندسی نفت (IranPetroMatch ) گفت: مراسم اختتامیه این مسابقه جهت معرفی 3 تیم برتر و با حضور نمایندگان دانشگاهی، وزیر نفت یا یکی از مسئولین عالی رتبه این وزارتخانه روز یکشنبه 26آذرماه مقارن با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.
علمی9157
دریافت: منصوره شوشتری* انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید