خانه / دسته‌بندی نشده / نمایشگاه هفته پژوهش در سمنان گشایش یافت

نمایشگاه هفته پژوهش در سمنان گشایش یافت



‍مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: در این هفته از 50 پژوهشگر و فناور برتر استان تجلیل می شود و برپایی طرح های تخصصی علمی از دیگر برنامه های این هفته است.
حسن سعدالدین شامگاه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بهبود کیفیت روند برگزاری برنامه‌های مرتبط با پژوهش و فناوری در دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته، افزود : دولت با تجمیع برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی در ستاد برگزاری هفته پژوهش به بهبود کیفی برنامه‌ها در این بخش کمک کرد.
وی با بیان این که پژوهش و فناوری در کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است ،ادامه داد: پژوهش‌ها باید به سمت کاربردی‌تر برود تا در زندگی مردم اثرگذار باشد.
سعدالدین اضافه کرد: پژوهش‌ها باید به سمت بهبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه سوق داده شوند و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری باید به‌گونه‌ای عمل کنند که پژوهش‌‌ها به تولید و ثرورت تبدیل شوند و جامعه از مزایای این پژوهش‌ها بهره‌مند شوند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان از برگزاری 2 برنامه مهم از سوی ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری استان و تجلیل از برترین‌های این بخش و همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از برنامه‌های محوری در این هفته است.
جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان سمنان با بیان این که جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش استان سال گذشته در شاهرود برگزار شد، گفت: هدف برنامه ستاد این نمایشگاه و جشنواره در برگزاری این آیین در همه شهرستان‌های استان است و باید اینگونه برنامه ها هر ساله به صورت چرخشی در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شود.
به گزارش ایرنا،‌ در تقویم کشورمان 11 تا 17 ماه آذر هر سال هفته پژوهش نامگذاری شده است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید