خانه / اخبار روز / نمایش تندیس برهنه پوتین در پراگ توسط معترضان و طرفداران ناوالنی

نمایش تندیس برهنه پوتین در پراگ توسط معترضان و طرفداران ناوالنی

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، معترضان یک برس توالت طلایی مسخره در یکی از دستان مجسمه برهنه پوتین و در دست دیگرش دستمال تؤالت قرار دادند. بر روی این تندیس عبارت “قاتل برهنه” هک شده بود.

برس‌های توالت طلایی در کنار علامت ورودی سفارت روسیه در پراگ نیز آویخته شد.

برس‌های توالت در ماه فوریه به دنبال انتشار ویدئویی از سوی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه که در آن به همراه متحدانش مالکیت یک قصر مجلل را به پوتین نسبت دادند، به نماد اعتراضات طرفدار ناوالنی تبدیل شد.

کرملین تعلق کاخ مذکور به پوتین را رد کرده و ویدئوی ناوالنی را حمله اطلاعاتی به رئیس‌جمهور خوانده است. کاخ کرملین بیان کرد این ویدئو، “تحقیقات کاذب” و حیله‌ای است که طراحی شده تا روس‌های گول‌خور را فریب دهد تا به سازمان ناوالنی کمک مالی کنند.

روسیه در ماه فوریه ناوالنی را به خاطر نقض آزادی مشروط که به گفته وی حقیقت ندارد، به دو سال و نیم حبس محکوم کرد. وی هنگام بازگشت به روسیه از آلمان، جایی که از مسمومیت عامل اعصاب بهبود پیدا کرده بود، در مرز دستگیر شد.

دادستان‌های ایالتی در مسکو روز جمعه از دادگاهی خواستند گروه ضدفساد ناوالنی و مقرهای منطقه‌ای آن را “سازمان‌های افراطی” بنامد، اقدامی که با منع فعالیت آن‌ها و حبس طولانی فعالان این گروه همراه است.

این اقدام اگر مورد تأیید قرار گیرد، یکی از جدی‌ترین اقدامات انجام شده توسط مقامات برای هدف گرفتن شبکه گروه‌های ایجاد شده از سوی منتقد سرسخت پوتین است که اکنون طی دوره حبس خود، در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

معترضان همچنین از دولت چک خواستند جهت‌گیری طرفدار غرب داشته باشد و واکسن “اسپوتنیک وی” روسیه را سفارش ندهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید