خانه / دسته‌بندی نشده / وزارت علوم مجوز جدیدی برای پارک های علم و فناوری دولتی صادر نمی کند

وزارت علوم مجوز جدیدی برای پارک های علم و فناوری دولتی صادر نمی کند



خسرو پیری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از 31پژوهشگر برتر استان یزد با اشاره به فعالیت 42 پارک و 186 مرکز رشد علم و فناوری، افزود: به مراکز رشد مشترک به عنوان مراکز اولیه تبدیل ایده به محصول توجه داریم و نیز از پارک های علم و فناوری خصوصی حمایت می کنیم.
وی تاکید کرد: خروجی پژوهش باید برای مردم قابل لمس باشد، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری باید در فضای مشترک به دستگاه های اجرایی و مردم سرویس دهد و تحقق این مهم با توجه به تحقیقات دانشگاهی امکان پذیر است.
پیری، بخشی نگری را یکی از مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: صنعت کشور نیازمند استفاده از فناوری و نوآوری روز است تا بتواند با کاهش هزینه تولید توان رقابت در بازار داشته باشد.
رئیس دانشگاه یزد نیز گفت: همزمان با هفته پژوهش علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی ، رونمایی از دستاوردهای پژوهشی و تجلیل از فناوران برتر، نمایشگاه فن بازار نیز در 44 غرفه در دانشگاه برپا شد.
محمد صالح اولیاء افزود: در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناوری مراکز تحقیقاتی ، آموزش عالی، دانشگاه ها، پارک علم و فناوری، بخش های مختلف صنعتی و تجاری به مدت سه روز عرضه شد.
برنامه های هفته پژوهش در استان یزد از هفتم تا 9 آذر ماه با شعار « پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال» است ، برگزار شد.
7532 /2047 خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید