خانه / اخبار روز / پایان نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی کردستان

پایان نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی کردستان

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، امروز، ۱۲ بهمن‌ در اختتامیه مسابقات ملی مناظرات دانشجویی استان کردستان با گرامیداشت نام و یاد شهدای والامقام و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: همزمانی برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی با ایام الله دهه فجر جای مسرت و شعف بوده است چراکه انقلاب اسلامی این بستر را فراهم کرده تا دانشجویان ما که فرهیختگان جامعه و سکانداران بخش‌های اجرایی جامعه در آینده کشور هستند با هم مباحثه و مناظره کنند.

وی با اشاره به اینکه این فضا را مدیون و مرهون نظام مقدس انقلاب اسلامی هستیم، افزود: انقلاب اسلامی ایران با توجه به اهداف و آرمان‌های بلند خود نیازمند ذهن‌ها و تفکرات خلاق است تا بتواند این اهداف را محقق کند.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان، دانشجویان را موتور محرکه جامعه دانست و بیان کرد: کشور ما نیازمند حضور افراد پویا و خلاق است چراکه این افراد خلاق هستند که می‌توانند کشور را در مسیر رشد و توسعه پیش ببرند. براین اساس یکی از مطالبات به حق مقام معظم رهبری از مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایجاد بستر مناسب برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره بوده است.

اسدی ادامه داد: برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی موجب تبادل اندیشه و افکار شده و در این فضا می‌توان موضوعات مختلف را از ابعاد گوناگون مورد نقد و بررسی قرار داد. دانشجو با توجه به ذهن خلاق خود تا زمانی که در دانشگاه بوده فرصت پرداختن و اندیشیدن به امور مختلف را دارد چراکه در عرصه‌ها و مسئولیت‌های دیگر قیدهای وجود دارد که نمی‌تواند اینگونه به اظهار نظر بپردازد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های دانشجو مطالبه‌گری است؛ افزود: دانشجو اگر در بستر فضای مناظره و دانشگاه دچار خطا شود، مشکلی نیست چراکه دانشگاه محل تمرین و تکرار و خطاست. دانشجویان سکانداران مسئولیت‌های اجتماعی در آینده هستند و مسئولیت هیچگاه بستر آزمون و خطا نیست در این راستا باید در دانشگاه فضای تکرار و تمرین برای دانشجو فراهم باشد تا بتوانند در دانشگاه به بلوغ فکری لازم برسند.

وی ادامە داد: فواید برگزاری این مسابقه و مناظرات می‌تواند ضمن ایجاد فراهم کردن بستر مناسب برای اظهار نظر دانشجویان، بستر کارگروهی را برای ما فراهم خواهد کرد. ایجاد اعتماد به نفس در دانشجو، رعایت قوانین و مقررات، تحمل آرا و نظرات دیگران، بالا بردن آستانه صبر و تحمل از ویژگی‌های برگزاری مناظرات دانشجویی است.

اسدی با اشاره به اعلام فراخوان نهمین دوره مناظرات دانشجویی استان کردستان در آذرماه بیان کرد: در این مدت هشت تیم از دانشجویان دانشگاه‌های کردستان، علوم پزشکی، فرهنگیان، بنت الهدی سنندج در این دوره از مناظرات شرکت کردند.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان یادآور شد: امیدواریم فراهم شدن این بستر زمینه ساز شکوفا شدن استعدادهای نهفته دانشجویان را فراهم کند و آنان را درمسیر رشد و توسعه قرار دهد.

گفتنی است؛ در آخرین روز از مناظرات دانشجویی استان کردستان دو تیم ئاشتی به عنوان تیم مخالف و سگال به عنوان تیم موافق در موضوع «عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، مدیریت ناکارآمد است» با هم به مناظره پرداختند که در پایان تیم ئاشتی عنوان تیم اول این دوره از مناظرات را از آن خود کرد.

انتهای‌ پیام

دیدگاهتان را بنویسید