خانه / دسته‌بندی نشده / پرتاب راکت فالکون 9 به فضا

پرتاب راکت فالکون 9 به فضا



به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از اسپیس، این راکت مجموعه‌ای از 10 ماهواره‌ را به مدار نزدیک زمین برد. قرار است این ماهواره ها به عنوان بخشی از یک شبکه ماهواره ای مخابراتی متعلق به شرکت Iridium Communications فعالیت کنند. شرکت SpaceX در ماه ژوئن نیز محموله مشابهی را برای این شرکت به مدار زمین برد.
پرتاب راکت Falcon 9 در آسمان شب کالیفرنیای جنوبی منظره عجیبی را پدید آورد که موجب نگرانی بسیاری از شهروندان شد. ساکنین شهر ریورساید واقع در 90 کیلومتری شرق لس‌آنجلس تماس‌های متعددی را با مرکز آتش‌نشانی این شهر برقرار کرده و خبر از انفجار شی عجیب در آسمان دادند.
در روز جمعه، چند ساعت پیش از پرتاب راکت، ایلان ماسک مالک شرکت Space X، سندی را از اجرای طرح خود برای ارسال خودرو تسلا رودستر به مریخ ارائه کرد. این سند در واقع تصویری از خودرو تسلا رودستر بود که درون محفظه از جنس فیبر کربن راکت Falcon Heavy قرار گرفته است. او مالک خودرو تسلا رودستر است، در سال 2008 میلادی مدعی شده‌ بود که تا سال 2018 یک نمونه از این خودرو را به مریخ پرتاب می‌کند.
ماسک در این رابطه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «پرتاب راکت‌های جدید معمولا مستلزم شبیه‌سازی های عظیم در قالب بلوک‌های سیمانی یا فلزی است. این کار واقعا خسته‌کننده بود.»
علمی (6)**9259
مترجم: سپیده کاشانی* انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید