خانه / اخبار روز / پیشرفت فیزیکی ۳۱درصدی پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه بعد از ۴سال

پیشرفت فیزیکی ۳۱درصدی پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه بعد از ۴سال

به مناسبت ایام الله دهه فجر، تعدای از اعضا پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر گرمسیری دهدشت، سوق، چرام، لنده با امام جمعه دهدشت دیدار کردند.

در ابتدای این نشست سید آلابخش داوودی، مسئول نظارت و بازرسی نمایندگی ولی فقیه پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه، ضمن تبریک این دهه اظهار کرد: مسائل فرهنگی وابسته به قرارگاه خاتم از جمله برپایی نماز جمعه، محافل انس با قرآن و همه برنامه‌های ملی و مذهبی با توجه به دستورالعمل‌های این قرارگاه، مرتب برگزار می شود.

وی نیروی کادر این کارگاه را حدود ۶۰ نفر عنوان و بیان کرد: تعدادی پیمانکار نیز در این طرح فعالیت می کنند.

در ادامه ابراهیم پورمحمدی، سرپرست کارگاه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه نیز گفت: این پروژه طبق برآورد اولیه برای آبرسانی حدود ۱۶۰ هزار نفر آغاز شد و باز هم قابل افزایش است.

سرپرست کارگاه پروژه آبرسانی چهار شهر کهگیلویه، زمان اجرای این پروژه را سال ۹۶ عنوان و تصریح کرد: بازه زمانی برای بهره برداری آن دوساله بود اما متاسفانه پروژه بعد از چهار سال فقط ۳۱درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزایش ناگهانی قیمت‌ها را باعث مشکلات این پروژه عنوان و بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد تومان ضرر شده که برای جبران این ضرر وعده‌هایی داده شد اما هنوز عملی نشده‌اند.

پورمحمدی ‌طول کل مسیر پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر را ۷۳ کیلومتر عنوان و افزود: هشت دستگاه مخزن از ۵۰۰ مترمکعب تا ۲۰ هزار مترمکعب در آن فعال هستند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت در این دیدار اظهار کرد: امروز باید کارهای جهادی دست نیروهای انقلابی باشد.

وی افزود: بودجه‌ها مانع پیشرفت کارها شده اما نباید روند کارها را تعطیل کنیم.

وی مشکلات امروز را حاصل بی تدبیری و عدم توجه به واقعیات جامعه عنوان و اظهارکرد: اگر کارها با مدیریت صحیح پیش می‌رفت این اتفاقات نمی‌افتاد.

وحدانی‌فر با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص دولت جوان و حزب‌اللهی، چاره برون رفت از این مشکلات را تحقق دولت حزب‌اللهی دانست.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم در تنگناها تمام بن‌بست‌ها را از بین برد گفت: قرارگاه خاتم مایه فخر و مباهات ایران اسلامی است.

وحدانی‌فر تصریح کرد: هر جا دشمن عرصه را بر ما تنگ می‌کرد این قرارگاه خاتم بود که با پشتکار خود وارد میدان میدان می‌شد.

وی با بیان اینکه وضعیت پروژه آبرسانی چهارشهرستان مطلوب نیست گفت: متاسف هستیم که در نگاه بودجه‌ای، به شهرستان کهگیلویه نگاه ویژه نمی‌شود.

امام جمعه دهدشت افزود: جای تاسف است کنار دو سد باشیم و از آب مطلوب و پایدار محروم باشیم.

وی گفت: امیدواریم دولت به کمک قرارگاه بیاید، مسئولان پیگیر هستند بنده هم پیگیری خواهم کرد، ان شاءلله با تشکیل دولت جوان و حزب‌اللهی کار بهتر از این پیش خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر گرمسیری دهدشت، سوق، چرام، لنده و روستاهای اطراف در افق ۱۴۱۰ طراحی شده که مطابق برنامه ریزی مسئولان و متولیان امر باید تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد ولی با این روند لاک پشتی این وعده مسئولان نیز همچون دیگر وعده‌های رنگین و سنگین، توخالی از آب در می‌آید.

این طرح قرار است حدود ۱۷ میلیون متر مکعب در سال، آب شرب با دبی لحظه‌ای ۸۶۰ لیتر در ثانیه انتقال دهد که از این مقدار ۱۲.۲ میلیون متر مکعب برای مصارف شرب شهری و ۴.۸ میلیون متر مکعب برای مصارف روستایی در نظر گرفته شده است.

اجرای خط انتقال به طول ۷۵ کیلومتر با لوله فولادی با اقطار یک هزار تا ۳۰۰ میلیمتر، احداث جاده دسترسی به طول ۷۰ کیلومتر، احداث ۴ واحد ایستگاه پمپاژ، خرید لوله، شیرآلات و اتصالات و احداث تصفیه خانه به ظرفیت ۱۳۵۰ لیتر بر ثانیه از جمله مشخصات فنی این پروژه بزرگ آبی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید