خانه / دسته‌بندی نشده / پیشنهاد تعطیلات زمستانی باید با اهداف آموزشی و تربیتی همسو باشد

پیشنهاد تعطیلات زمستانی باید با اهداف آموزشی و تربیتی همسو باشد



به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم روز شنبه با بیان اینکه سازمان محیط زیست طرحی را از منظر «کاهش آلودگی هوا» برای ایجاد تعطیلات زمستانی آماده کرده، اظهار داشت: آموزش و پرورش به مساله تعطیلات زمستانی از منظر تعلیم و تربیت و نه برای کاهش آلودگی هوا نگاه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه برای یک سال تحصیلی و همچنین مدیریت و استفاده بهینه از زمان برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی باید چاره اندیشی کرد، افزود: آموزش و پرورش خواهان اصلاح تقویم آموزشی کشور است و به شرطی با تعطیلات زمستانی موافقت خواهد کرد که مصوبه مجلس برای آغاز سال تحصیلی در مهر ماه و پایان آن در اردیبهشت ماه اصلاح شود و اختیار اعمال تغییر در تقویم آموزشی به شورای عالی آموزش و پرورش و هیات دولت واگذار شود تا بتوان زمان آغاز سال تحصیلی را متناسب با شرایط کشور تغییر داد.
نوید ادهم افزود: آموزش و پرورش بیش از تعطیلات زمستانی، نگران طولانی بودن تعطیلات تابستانی است که توجیه آموزشی، فرهنگی، تربیتی و حتی اقتصادی و اجتماعی ندارد و باید برای کاهش آن چاره اندیشی کرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طرحی که تعطیلات یک‌ ماهه زمستانی را مطرح می‌کند مربوط به سازمان محیط زیست است اما بطور قطع از آموزش و پرورش هم نظر خواهند خواست، چنانکه سال گذشته هم این اتفاق افتاد و طرحی به مجلس فرستاده شد که مورد تایید نهایی قرار نگرفت.
نوید ادهم با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص تعطیلات یک‌ ماهه زمستانی مدارس هنوز نظری نداده، اظهار کرد: آموزش و پرورش هم قبول دارد که تغییر تقویم آموزشی در سطح کشور تأثیرگذار است و راه‌ حل‌های مختلفی می‌توان برای آن پیش‌بینی کرد اما پیش شرط آن، این است که مجلس محترم بپذیرد که مصوبه‌ اش برای زمان آغاز سال تحصیلی اصلاح شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد:‌ با توجه به تاثیرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعطیلات بر زندگی مردم و فرآیند پیشرفت کشور و با عنایت به پیچیدگی و چند بعدی بودن موضوع، اگر کارگروه مشترکی با حضور نمایندگانی از دولت و مجلس برای بررسی مساله اصلاح تقویم آموزشی تشکیل شود، می‌توان کار را بهتر پیش برد.
فراهنگ ** 1417 ** خبرنگار: سیدمهدی حسینی * انتشار: امید غیاثوند



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید